آزادی بیان به سبک آمریکایی، دولتمردان این کشور را رسوا خواهد کرد

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

جسینی در واکنش به قطع پخش شبکه‌های ایرانی از اینتل‌ست:

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه غرب به دنبال این است که از جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان سخنگوی ملل آزاده جهان انتقام بگیرد، گفت: قطعا با گذشت زمان، حقوق بشر و آزادی بیان از نوع آمریکایی رسوایی بزرگی را برای دولتمردان آنها ایجاد خواهد کرد.

سیدباقر حسینی نماینده مردم زابل، زهک و هیرمند در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران درباره توقف پخش شبکه های برون‌مرزی صدا و سیما گفت:‌ غرب جدیدا به این نتیجه رسیده است که جریان آزاد اطلاعات سودی برای آنها نخواهد داشت لذا این مورد را برای خود جرم می دانند.

وی ادامه داد: غرب به همراهی آمریکا و اسرائیل دنبال این هستند از جمهوری اسلامی ایران که سخنگوی ملل در جهان است انتقام بگیرد چرا که این شبکه ها فقط حقانیت و واقعیت‌ها را منعکس می‌کرده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه غرب با این اقدام می‌خواهد به چپاول‌گری‌های خود ادامه دهد، اظهار داشت: اینکه شبکه‌های برون‌مرزی کشورمان حقایق را برای مردم دنیا منعکس می‌کنند برای آمریکا خوشایند نیست لذا طبیعی است که تصمیم به اقدام دیگری با فشار بر شرکت اینتل‌ست در جهت ممنوعیت پخش شبکه‌های برون‌مرزی ایران بگیرند.

حسینی با بیان اینکه باید به‌دنبال یافتن راه‌های دیگری برای رساندن پیاممان به دنیا باشیم، خاطرنشان کرد: ممکن است این مسئله برای مدتی مشکل‌ساز باشد اما قطعا با گذشت زمان، حقوق بشر و آزادی بیان از نوع آمریکایی رسوایی بزرگی را برای دولتمردان آنها به بار خواهد آورد.

گفتنی است دفتر کنترل دارایی‌های خارجی امریکا به این سرویس‌دهنده پخش بین‌المللی دستور داده است پخش شبکه‌های ایرانی از جمله سحر، جام جم، شبکه خبر و الکوثر را متوقف کند.

شرکت ماهواره‌ای یوتل‌ست نیز هفته گذشته پخش تعدادی از شبکه‌های ایرانی را متوقف کرد.

انتهای پیام/س۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.