آسیب مغزی هنگام تولد، یکی از عوامل بیماری صرع

۲۴ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

سلامت > تحقیقات– آسیب رسیدن iبه مغز iبه هنگام تولد نوزاد یکی از عواملی است که می‌تواند iبه بیماری صرع منجر شود

به گزارش تفسیری ایرنا، دکتر دلاور کسمایی گفت: وارد آمدن آسیب شدید iبه سر، عفونت و تومور مغز، تب بالا، عوامل شیمیایی و هرگونه ضایعه‌ای که مغز را تحت فشار قرار دهد می‌تواند فرد را دچار بیماری صرع نماید.

وی اظهار داشت: صرع یک نوع اختلال در کار مغز است که منجر iبه حملات صرعی ناگهانی و تکرارشونده، حملاتی کوتاه مدت از رفتار غیرطبیعی و نامناسب، تغییر در وضعیت هوشیاری، یا حرکات غیرطبیعی می‌شود.

به گفته وی صرع در میان زنان و مردان iبه یک نسبت است و بین سنین دو تا چهارده سالگی آغاز می‌شود.

کسمایی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۸۵۰ مصروع در کشور شناسایی شده‌اند که آمار دقیقی از کودکان نداریم که نیازمند بررسی اپیدمیولوژی است که در آینده این تحقیقات و بررسی آغاز خواهد شد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید iبهشتی اضافه کرد: شایع‌ترین سبب آن متابولیکی است و در سن ۲ سالگی در فرد بروز پیدا می‌کند و مقدمه آن تب بالا و تشنج است.

وی ادامه داد: همهی افرادی که دچار بیماری صرع می باشند می‌توانند زندگی عادی داشته باشند، ازدواج کنند و مالک فرزند سالمی شوند و مانند افراد عادی جامعه فعالیت‌های روزانه خود را انجام دهند.

کسمایی iبه صرع زنان اشاره کرد و افزود : با توجه iبه اینکه ۵۰ درصد بیماران صرع را زنان تشکیل می‌دهند اما تاکنون تاثیر صرع، حملات تشنجی و داروهای ضد صرع بر بارداری شناخته نشده است.

وی گفت: iبه طور کلی تعداد حملات صرعی در طول بارداری کاهش می‌یابد و اکثر خانم‌های مصروع دوران بارداری طبیعی را طی کرده و زایمان بی خطری خواهند داشت.

کسمایی با بیان اینکه صرع بیماری است که درمان دارد یاد آور شد: صرع از جمله بیماری‌های عصبی است که قابلیت درمان دارد و داروهای بسیاری برای درمان آن ساخته شده است.

متخصص مغز و اعصاب خاطر نشان با بیان اینکه بعضی از شخصیت‌های تاریخی در جهان خود مصروع بوده‌اند گفت: والدین در برابر بیماران مصرع صبور بوده و اعتماد نفس آنان را افزایش دهند و آنان را در موفقیت‌های زندگی و تحصیلات مشوق باشند.


RSS
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.