آماده باش ستادهای استانی در آستانه موج دوم سفرهای تابستانی

به گزارش ایرنا، ‘منوچهر جهانیان’ روز چهارشنبه با بیان این مطلب افزود: با توجه به نزدیک شدن به پایان ماه مبارک رمضان و آغاز حجم انبوه سفرهای تابستانی، تمامی ستادهای استانی موظف شدند نسبت به برنامه ریزی، آمادگی کامل، استفاده حداکثری از نیروهای نظارتی، ارایه خدمات و تسهیلات شایسته مسافران و اجرای کامل طرح سفرهای تابستانه اقدام کنند.

وی گفت: از آغاز فصل تابستان و اجرای طرح سفرهای تابستانه از سوی ستاد سفر استان های سراسر کشور تا کنون بیش از ۳۵۵ جلسه هماهنگی تشکیل شده است.

جهانیان ادامه داد: ستاد‌های استانی، تسهیلات سفر متشکل از ادارات کل میراث فرهنگی و معاونت‌های اجرایی از ارگان‌های فرابخشی و بخش خصوصی هستند که تا کنون ۸۲ جلسه هماهنگی در سطح استان‌ها و ۲۷۳ جلسه در سطح استانداری ها و شهرداری ها برگزار کرده‌اند تا تمرکز لازم برای خدمت رسانی به مسافران و فراهم آوردن امکانات و تسهیلات مورد نیاز آنان بوجود آید.

وی با اشاره به آماده سازی تاسیسات گردشگری ویژه سفرهای تابستانی گفت: از ابتدای فصل تابستان تاکنون بازدید‌های نظارتی مشترک از تاسیسات گردشگری از سوی بازرسان ادارات کل میراث فرهنگی استان ها، ارگان های فرابخشی عضو انجام گرفته و اکنون توسط ناظران عالی در حال تکمیل شدن است.

این مقام مسوول با بیان آنکه ستاد سفرهای استانی از نهایت ظرفیت خود برای خدمت رسانی به مسافران استفاده می‌کند، افزود: بنابراین رویکرد، تمامی ارگان‌های ستاد اعم از بهداشت و درمان، امداد و نجات، حمل و نقل، پلیس راهداری، استانداری، شهرداری و سایر مراکز مرتبط در خدمت گردشگران موج دوم سفرهای تابستانی خواهند بود.

جهانیان همچنین با اشاره به اینکه مراکز مرتبط با توجه به انجام سفرهای انبوه در مدت زمان پایان سفرهای تابستانی، اقدام به استقرار مراکز کشیک مرتبط کرده‌اند، گفت: بنابراین اقدام خدمت رسانی به گردشگران تا پایان تعطیلات فصل تابستان به صورت ۲۴ ساعته انجام خواهد گرفت.

گردشگران می‌توانند به منظور آگاهی از برنامه‌های شاخص استان‌ها به وب سایت www.stsi.ir مراجعه کنند.

فراهنگ ** ۲۰۲۵ ** ۱۰۷۱

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۷۸۸۹


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.