آمادگی نیروهای مسلح کشور برای کمک به همسایگان در شرایط بحرانی

۱۹م اسفند ،

فرمانده نیروی زمینی ارتش، این نیرو را دارای ظرفیت‌های متعددی در عرصه دانست و گفت: در مدیریت بحران با برنامه‌ریزی و تهیه سازوکارهای بسیاری از موارد می‌توانیم به کمک کشورهای همسایه نیز برویم و نیروهای مسلح ما قابلیت حضور در این عرصه را دارند.

به گزارش خبرنگار دفاعی – امنیتی باشگاه خبرنگاران، امیر سرتیپ “احمدرضا پوردستان” در همایش پرستاری و مدیریت بحران در نیروهای مسلح که صبح امروز در ستاد نیروی زمینی ارتش برگزار شد، با اشاره به حماسه کربلا اظهار داشت: پس از عاشورا از حضرت زینب(س) سوال شد که عاشورا چگونه بود و ایشان فرمودند در آن‌جا به جز زیبایی چیز دیگری ندیدم.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: اولین اقدام دشمنان در صحرای کربلا تحریم اقتصادی بود و آب را بر روی اهل حرم بستند.
 
وی تصریح کرد: از امام سجاد(ع) سوال شد که حضرت زینب چگونه زنی بود و ایشان فرمودند عمه‌ام زینب زنی پارسا، دائم‌الصلاه و دائم‌الذکر بود که نماز شب ایشان ترک نمی‌شد؛ لذا تربیت دینی و نماز، چنین انسان‌های مقاوم و مستحکمی را می‌سازد.  
 
پوردستان گفت: پرستاری از جایگاه والایی برخوردار بوده و روز ولادت حضرت زینب(س) بهترین روز برای پاسداشت پرستاران است و پاداش پرستاران از پاداش رزمندگان نیز بیشتر است.  
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش دربارهٔ مدیریت بحران اظهار داشت: کشورمان یکی از کشورهای اتفاق‌خیز جهان بوده که هر از چند گاهی شاهد حوادثی مانند سیل و زلزله هستیم، اما برای مقابله با این حوادث طبیعی، ساز و کار مشخصی وجود نداشته و عملا وقتی اتفاق‌ای پیش می‌آید شاهد بی‌نظمی زیادی هستیم و مدیریت صحنه وجود ندارد.  
 
وی افزود: در این زمینه باید ساز و کار اجرایی تهیه شده و تمرین‌های زیادی صورت گیرد.
 
پوردستان تصریح کرد: در مدیریت بحران با برنامه‌ریزی و تهیه سازوکارهای بسیاری از موارد می‌توانیم به کمک کشورهای همسایه نیز برویم و نیروهای مسلح ما قابلیت حضور در این عرصه را دارند.
 
فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: در پی بارش برف در چند روز قبل، شاهد بسته شدن راه خراسان رضوی و خراسان شمالی بودیم و یا آتش‌سوزی‌های زیادی را در جنگل‌های شمال کشور و یا خرم‌آباد شاهد بوده‌ایم که برای مقابله با این مشکلات باید آمادگی قبلی داشته باشیم.  
 
وی افزود: در زلزله بم یکی از اولین نیروهایی که به کمک آسیب‌دیدگان شتافتند، بالگردهای نیروهای مسلح بود که در بحرانی این‌چنینی نقش بالقوه دارد، لذا باید با چنین سازو کاری از این توان استفاده کرد و نیروی زمینی، ظرفیت خوبی برای ورود به این عرصه دارد.  
 
پوردستان تاکید کرد: ظرفیت عظیم بالگردی آموزشگاه، چند ده قلاده سگ، بیمارستان‌های صحرایی متحرک و… می‌توانند در خدمت مدیریت بحران کشور باشند.

انتهای پیام/ش


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.