آمار رو به رشد طلاق در کشور؛ راهکار اساسی مسئولین را می‌طلبد

۱فروردین ۱۳،

محمد اسماعیل سعیدی نماینده تبریز ، آذرشهر و اسکو در مجلس، در گفتگو با خبرنگار پارلمانیممتازنیوز، با اشاره به آمار بالای طلاق در کشور گفت: عوامل مختلف فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی سبب بالا رفتن سن ازدواج و افزایش طلاق در کشور است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی افزود: مسائل اقتصادی با گذر زمان و عبور از دوران سنت به مدرنیته نقش قابل توجه و ممتازی ایفا می‌کند در حالی که در قبل مسائل اقتصادی در امر ازدواج چندان مهم تلقی نمی‌شد اما امروزه بحث اشتغال و درآمد از توجه قابل ملاحظه‌ای برخوردار است.

وی ادامه داد: مسائل فرهنگی نیز در افزایش معضل طلاق از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که فرهنگ بیگانگان در نظام فرهنگی ملی ایران تاثیرگذار بوده است و سبب تفاوت در برداشت‌ها، باورها و ذهنیت‌ها در استمرار زندگی مشترک شده است.

سعیدی با اشاره به تحولات امروز نسبت به سال‌های قبل گفت: امروزه مسئولین فرهنگی باید به دغدغه‌های جوانان و زوجین بیشتر توجه کرده و راه‌حل های مناسبی در این زمینه ارائه دهند، تا انها با راهکارهایی که پایانش مشخص نیست، عمل کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو گفت: عدم توجه کافی به آموزش قبل و حین ازدواج از دیگر عواملی است که آمار طلاق در جامعه را بالا برده است و جای خالی مسائل مربوط به ازدواج و زناشویی در متون درسی به‌خصوص در دوره دبیرستان کاملا ملاحظه می‌شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اجتماعی افزود:زندگی زناشویی از اهمیت بالایی برخوردار است لذا باید قبل از این که چرخ زندگی را به دست دو زوج بی‌تجربه سپرد باید به آن‌ها آموزش کافی داد.

وی در رابطه با حل مسائل مربوط به طلاق گفت: دستگاه‌های مختلف کشور باید نظارت و بررسی عوامل افزایش طلاق را بر عهده گرفته و راهکارهای اساسی برای حل این معضل در نظر بگیرند.

سعیدی گفت: دولت با دادن وام، جوانان را تشویق به ازدواج می‌کند در حالی که در شرایط امروز بحث داشتن شغل مناسب و امنیت شغلی برای استمرار زندگی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

نماینده تبریز، آذرشهر و اسکو ادامه داد: مسئولین اقتصادی کشور باید به اشتغال جوانان اهتمام ویژه‌ای داشته باشند چرا که اکثر ناپایداری‌های زندگی مشترک از این مسائل ناشی می‌شود هم چنین رسانه‌ ملی، اموزش و پرورش، شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز به طور جدی به این مسئله بپردازند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: رشد آماری معضل طلاق در کشور بسیار وحشتناک بوده و همه مسئولین ذیربط باید عوامل اصلی آن را کشف کرده و درصدد ارائه راهکار برای کاهش و حل آن برآیند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.