آمار شهدا و زخمی‌های غزه iبه ۴۰۰ تن رسید / گمانه زنی‌ها از آغاز حمله زمینی ارتش صهیونیستی

۲۷ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

mail-61.jpg

با وجود محکومیت‌های بین‌المللی، حملات رژیم صهیونیستی iبه نوار غزه همچنان ادامه دارد و هواپیماهای این رژیم بامداد امروز(شنبه) مناطق مختلفی در غزه را هدف راکت‌های خود قرار دادند.

به گزارش تفسیری خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، iبه نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، هواپیماهای رژیم صهیونیستی صبح امروز نیز مناطق مختلفی را در غزه هدف حملات خود قرار دادند و چندین منطقه از جمله دفتر نخست وزیری، منزل یکی از فعالان حماس، ساختمان مرکز پلیس غزه و چند منطقه مسکونی دیگر در نوار غزه را گلوله باران کردند.

جنگندها و هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی همچنان iبه گشت‌زنی بر آسمان غزه مشغولند و حملات آنها در صبح امروز دست‌کم ۳۰ زخمی برجای گذاشته که حال بعضی از آنها وخیم است.

تاکنون آمار شهدای فلسطینی iبه ۳۴ تن رسیده و نزدیک iبه ۳۵۰ تن نیز در این حملات زخمی شدند که ۶۲ تن از آنها کودک و ۴۲ تن نیز زن می باشند.

بیش از هفت کودک نیز در حملات رژیم صهیونیستی شهید شدند؛ بیشتر شهدای فلسطینی مستقیما هدف راکت‌های هواپیماهای رژیم صهیونیستی قرار گرفتند.

گروه‌های مقاومت فلسطینی iبه حملات موشکی خود iبه سرزمین‌های اشغالی ادامه دادند و تاکنون ده‌ها موشک iبه سوی سرزمین‌های اشغالی شلیک کردند.

گردان‌های مقاومت صبح امروز چندین موشک iبه مناطق جنوبی سرزمین‌های اشغالی از جمله شهرک اشکول و نقب غربی شلیک کردند که هنوز اطلاعاتی از محل اصابت این موشک‌ها مخابره نشده است.

پیشتر نیز گروه‌های مقاومت در اقدامی منحصر iبه فرد قدس غربی را هدف موشک‌های خود قرار دادند و یک فروند موشک iبه سمت پارلمان رژیم صهیونیستی شلیک کردند.

در همین حال، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در نشستی با وزرا، مقامات نظامی و امنیتی این رژیم با فراخوان ۷۵ هزار نظامی ذخیره این رژیم موافقت کرد که نگرانی‌های بسیاری را مبنی بر اینکه احتمالا رژیم صهیونیستی برای حمله زمینی خود را آماده می‌کند، ایجاد کند.

کارشناسان نظامی عقیده دارند از آنجایی که یک سوم نیروهای ذخیره‌ فراخوانده شده کارشناسان جنگ زمینی و جنگ شهری می باشند احتمالا رژیم صهیونیستی قصد دارد یورش زمینی iبه غزه را آغاز کند.

پیشتر رژیم صهیونیستی با فراخوان کمتر از نیمی از این تعداد از نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی موافقت کرده بود اما با بالا گرفتن درگیری‌ها و حملات متقابل حماس، اسرائیل نیز مجبور شد تا تعداد بیشتری از سربازان ذخیره خود را فرا بخواند.

اقدام دیگری که احتمال حمله زمینی رژیم صهیونیستی iبه غزه را افزایش داده استقرار تانک‌ها ، نفربرها و توپخانه رژیم صهیونیستی در مناطق مرزی نوار غزه است و اینکه سه منطقه اصلی که محل عبور و مرور غیرنظامیان در مرزهای نوار غزه است iبه طورکامل بسته شده و کسی حق عبور از این مناطق را ندارد.

روزنامه تایمز لندن نیز iبه نقل از یکی از فرماندهان رژیم صهیونیستی در جنوب سرزمین‌های اشغالی نوشت: ارتش اسرائیل iبه احتمال بسیار طی روزهای آتی حمله زمینی خود iبه غزه را آغاز می‌کند.

این فرمانده اسرائیلی افزود: ارتش هم اکنون دستور آماده باش کامل دریافت کرده و در آرایش کاملا نظامی قرار دارد.

دنی آیالون، معاون وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز در گفتگو با شبکه خبری سی.ان.ان گفت: چنانچه حملات موشکی نیروهای مقاومت متوقف نشود طی روزهای آتی عملیات زمینی در غزه انجام می دهیم.

رژیم صهیونیستی همچنین قرار است سامانه پنجم سیستم دفاع موشکی خود موسوم iبه گنبد آهنین را که قرار بود اوایل سال جاری میلادی iبه ارتش تحویل دهد ظرف امروز و یا فردا iبه ارتش تحویل دهد تا iبه صورت عملیاتی در اختیار ارتش قرار گیرد.

سامانه پنجم سپر گنبد آهنین رژیم صهیونیستی پیشتر توسط ارتش آزمایش شده اما قرار بود تا پایان سال جاری میلادی iبه طور عملیاتی iبه ارتش واگذار نشود اما حملات موشکی حماس و اصابت موشک‌ها iبه بعضی مناطق در سرزمین‌های اشغالی سبب شد تا رژیم صهیونیستی در این تصمیم خود بازنگری کند و سامانه مذکور را سریعتر در اختیار ارتش قرار دهد.

سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی برای موشک‌هایی با برد ۵/ ۴ تا ۷۰ کیلومتر تا حدودی موفق عمل می‌کند اما برای موشک‌های کمتر از این برد نمی‌تواند مانع اصابت موشک iبه سرزمین‌های اشغالی شود و از آنجایی که بعضی از شهرها و شهرک‌های رژیم صهیونیستی با فاصله کمتر از ۵ / ۴ کیلومتر از نوار غزه احداث شده‌اند در نهایت iبه راحتی هدف موشک‌های حماس قرار می‌گیرند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.