آموزش، مهمترین راهکار برای پیشگیری از مسمومیت در کودکان

یکشنبه ۲۴ اردیبهشت – ۰۳:۵۰:۴۲ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- آموزش بهترین راهکار برای پیشگیری از مسمومیت در کودکان است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، آرزو دهقانی کارشناس آموزشی مرکز مدیریت و پیشگیری از حوادث اورژانس کشور ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: در صورت تماس با هر گونه ماده سمی نظیر دفع آفات با پوست و چشم، ناحیه آلوده را با مقادیر فراوان آب شستشو دهند و به کودکان خود بیاموزند هیچ چیزی ننوشند و یا نخورند مگر این که با اجازه بزرگسالان باشد.
وی افزود: تهوع، استفراغ، دردهای شکمی، اسهال، اشک ریزش،‌ آبریزش از بینی، تعریق، افت فشارخون،‌و اختلالات قلبی و عصبی از علائم و نشانه های مسمومیت با گروه حشره کش ها است.
دهقانی تصریح کرد: برای جلوگیری از مسمومیت در کودکان باید محتوای ظروف شیشه ای را در منزل با برچسب مشخص کرده و به دلیل مسمومیت مرگبار قرص برنج توصیه می شود جهت جلوگیری از آفت زدگی برنج از سیر و نمک استفاده کنند.
کارشناس آموزشی اورژانس کشور خاطرنشان کرد: اگر والدین مجبور شدند در هنگام استفاده از محصولات شیمیایی و پاک کننده به زنگ در ورودی و یا تلفن جواب دهند، هرگز از کودک خود چشم برندارند همچنین زمانی که در منزل نیستند و کودک را به فرد دیگری می سپارند، کودکان در معرض بیشترین خطر مسمومیت قرار دارند.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۱۳۱۵۵۰۴۲۳۰۵


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.