آموزش مهمترین راهکار پیشگیری از ایدز است

۱۶م آذر ،

آموزش از مهمترین راهکارهای پیشگیری و انتقال بیماری ایدز است که باید در این زمینه با آموزش های جامع از ابتلا به اچ ای وی محافظت کرد.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، محمود شادابی، کارشناس مرکز مشاوره بیماری های رفتاری شهرستان میناب با اشاره به اینکه ایدز یک بیماری است که توسط ویروسی به نام اچ ای وی منتقل می شود، اظهار کرد: ویروس اچ ای وی به تدریج قدرت دفاعی بدن را ضعیف می نماید و فرد مبتلا به انواع عفونتها و سرطان دچار می شود و در نهایت منجر به مرگ می شود.

محمود شادابی علائمی مانند لاغری مفرط، تب مزمن بیش از دو هفته و اسهال بیش از یک ماه را از وجود ویروس در بدن بر شمرد و افزود : میانگین ۱۰ سال برای بروز و ایجاد ایدز وجود دارد که با برخی از آزمایش ها مانند الیزا ، وسترن بلات می توان به وجود این بیماری پی برد.

وی مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری های آمیزشی از جمله ایدز را پرهیز از روابط جنسی خارج از حریم خانواده بر شمرد و اظهار کرد: آموزش از مهمترین راهکارهای پیشگیری و انتقال بیماری ایدز است که باید در این زمینه با آموزش های جامع  در زمینه خویشتن داری در زمان تجرد، وفاداداری به همسر، خودداری از مصرف مواد مخدر تزریقی می توان  از ابتلا به اچ ای وی محافظت کرد.

وی خاطرنشان کرد: یکی از مخاطرات نگران کننده آلودگی در زمان بارداری مادر به ویروس اچ ای وی است که به تبع آن سبب انتقال بیماری از مادر به فرزند و سبب گسترش بیماری می شود.

کارشناس مرکز مشاوره بیماری های رفتاری شهرستان میناب با اشاره به اینکه ایدز درمان قطعی ندارد، یادآور شد: با استفاده از رعایت نکات بهداشتی و دارو می توان طول عمر بیمار را افزایش داد و کیفیت زندگی آنها را بهتر کرد./ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.