آموزش‌های مهارتی حلقه اتصال حوزه نظری و عملی

۳۰اردیبهشت،

رئیس انجمن آموزش عالی ایران گفت:ارتباط میان حوزه نظری و عملی همواره از دغدغه‌های برنامه‌ریزان نظام های آموزشی بوده که در این میان آموزش های فنی‌و حرفه‌ای در برقراری ارتباط نقش بسیار مهمی ایفا می‌کند.

یدالله مهر‌علیزاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: ارتباط بین حوزه نظری و علمی همواره از دغدغه های برنامه ریزان نظام‌های آموزشی در سطح خرد و کلان بوده است که در این خصوص آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای به دلایل متعدد در برقراری ارتباط میان مبانی نظری و عملی و مهارتی تاثیر‌گذار است.
وی در ادامه به مزایای آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در این خصوص پرداخت و تصریح کرد: با توجه به اینکه آموزشهای فنی‌و حرفه‌ای ارتباط بسیار نزدیک با بازار کار دارد چنین ارتباطی به آن‌ها در شناسایی و نیاز سنجی نیازهای واقعی کاربردی و روز بازار کار و صنایع کمک می‌کنند هم‌چنین سبب می‌شود نظا‌مهای فنی‌و حرفه‌ای در طراحی استانداری مهارتی و آموزشی عملگرانه‌تر از مراکز آموزش عالی و سند و براساس نیاز واقعی بازار کار به ارایه خدمات آموزش مهارتی بپردازد.
رئیس انجمن آموزش عالی ایران خاطر نشان کرد: نظام‌های آموزش فنی‌و‌حرفه‌ای به سبب ارایه آموزش‌های متنوع و مرتبط دارای شرایطی است که سبب می‌شود در این آموزش‌ها ضمن توجه به مبانی نظری طراحی و اجرای استانداردهای مهارتی معطوف به ارتقاء و انتقال تجربه و مهارت شغلی شود./ز
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.