آیا استیضاح وزیر ورزش به خانه آخر خواهد رسید!؟

بحث استیضاح وزیر ورزش و جوانان ماهها پیش مطرح شد اما به واسطه نزدیکی به المپیک ۲۰۱۲ ، این موضوع منتفی شد تا اینکه چند روز قبل تعداد قابل توجهی از نماینده‌ها روی این موضوع دست گذاشتند و در نهایت طرح استیضاح اعلام وصول شد

بولتن نیوز؛ استیضاح وزیر ورزش و جوانان چند روزیست نگاه‌ها را به سمت خود جلب کرده اما انگار واقعیت چیز دیگری است و نباید انتظار استیضاح را داشته باشیم؛ گویا نمایندگان مجلس هم اینکه توانسته اند طرح استیضاح را اعلام وصول کنند راضی‌اند و نمی‌خواهند بیشتر از این ، موضوع را طولانی کنند.

اما از سوی دیگر برخی نمایندگان از حتمی بودن استیضاح وزیر ورزش و جوانان خبر می دهند و این تناقضات در بین نمایندگان مجلس جای سوال دارد.

بحث استیضاح وزیر ورزش و جوانان ماهها پیش مطرح شد اما به واسطه نزدیکی به المپیک ۲۰۱۲ ، این موضوع منتفی شد تا اینکه چند روز قبل تعداد قابل توجهی از نماینده‌ها روی این موضوع دست گذاشتند و در نهایت طرح استیضاح اعلام وصول شد.

در شرایط عادی بعد از اعلام وصول شدن استیضاح، قرار و مدارها برای جلسه استیضاح گذاشته می‌شود اما به نظر می‌رسد درباره استیضاح عباسی اتفاق دیگری در حال وقوع است.

سید مهدی هاشمی، نماینده مجلس شورای اسلامی و رییس فدراسیون تیراندازی که آشنایی خوبی به مسائل ورزش دارد، با اشاره به مسائل اقتصادی این استیضاح را یک کار انحرافی می‌داند و این رویه را بی‌تاثیر می خواند، اما یحیی زاده، دیگر نماینده مجلس واضح تر صحبت می کند.
او می‌گوید:« اعلام وصول شدن طرح استیضاح وزیر قابل پیش بینی بود اما من تردید دارم که این رویه به همین شکل دنبال شود و استیضاح شکل بگیرد

این نماینده مجلس دلایلش را هم به زبان می آورد:« اگر استیضاح وزیر رای بیاورد، به این معناست که رییس جمهور می‌تواند برای شش ماه یک نفر را به عنوان سرپرست بگذارد. با این شرایط حدود فروردین و اردیبهشت مهلت شش ماهه به پایان می‌رسد و مجلس باید درباره وزیر پیشنهادی تصمیم بگیرد که در این حالت یک مسئله به وجود می آید. آیا در روزهای پایان دولت ، ممکن است چنین اتفاقی بیفتند. عمر دولت دهم، ۱۱ مرداد ۹۲ به پایان می‌رسد و بعید است که نماینده‌ها بخواهند در این زمان شرایط ورزش را تغییر دهند

یحیی زاده در حالی روی این موضوع دست می گذارد که می توان با اطمینان گفت استیضاح وزیر ورزش، به خانه آخر نمی‌رسد آنهم با این استدلال که در بین نمایندگان منتقد به وزیر ورزش و جوانان، افرادی هستند که نمی‌خواهند با استیضاح وزیر و سپردن این وزارتخانه به رویه قانونی، ورزش را برای مدت طولانی تعطیل کنند.
تجربه نشان داده که دوره‌‌های سرپرستی در بخش‌های مختلف ورزش را نباید زیاد جدی گرفت چون سرپرستان این حوزه‌ها بیشتر دنبال گرفتن رای اعتماد هستند تا اینکه بخواهند کاری پیش ببرند؛ بنابراین با این شرایط و ذهنیتی که وجود دارد، آیا می توان از فردی که به عنوان سرپرست می آید و می‌داند که با توجه به تغییر دولت، عمر کوتاهی در این وزارتخانه دارد، انتظار اتفاق ویژه ای را داشت. استیضاح وزیر ورزش که البته تردیدی وجود ندارد در دوران حضورش عملکرد پرانتقادی را داشته، جز اینکه بازی تازه ای راه بیاندازد، تاثیری ندارد و با این شرایط است که پیش بینی می‌شود، اعلام وصول شدن استیضاح در همین مقطع می‌ماند مگر اینکه اتفاقی خارج از معادله های مرسوم رقم بخورد!

اما مصاحبه امروز حسن کامران، طراح اصلی استیضاح با بولتن نیوز؛ حاوی حرفهای دیگری بود که خبر از حتمی بودن استیضاح وزیر در صحن علنی مجلس می داد.

کامران در گفتگو با خبرنگار بولتن نیوز گفته است: «امضا کنندگان این استیضاح بطور جدی پیگیر این استیضاح هستند و استیضاح به قوت خود باقی است.»

وی با تاکید بر اینکه قرار نیست هیچ نشستی با این وزیر برگزار شود، افزود: «ما هیچ نشستی نداریم و نشست ما در همان روز استیضاح در صحن مجلس برگزار می شود.»

به گفته این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس طبق آئین نامه داخلی مجلس اگر اسیضاح یک وزیر حداقل ۱۰ امضا داشته باشد، آن استیضاح قابل طرح است و در حال حاضر این استیضاح بیش از ۴۰ امضا دارد.

کامران تاکید کرد: «اگر همه امضا کنندگان استیضاح امضای خود را پس بگیرند که امری محال است، اینجانب بر سر حرف خود خواهم ایستاد و در نهایت موضوع تحقیق و تفحص از وزارت ورزش و جوانان را در مجلس دنبال خواهم کرد.»

وی افزود: «اگر نماینده ایی امضای خود را پس بگیرد نشان می دهد که آن نماینده اهل معامله است و با معامله امضای خود را پس گرفت.»

اکنون باید منتظر ماند و دید سرانجام استیضاح وزیر ورزش و جوانان در مجلس به کجا خواهد انجامید و آیا وزارت ورزش و جوانان برای مدتی تعطیل خواهد شد یا خیر؟!

 


بولتن نیوز | bultannews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.