«آیرون من ۳» با ۱۹۵ میلیون دلار رکورد «انتقامجویان» را شکست

۰۹اردیبهشت،

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، با اکران سومین قسمت مجموعه ماجرایی اکشن «آیرون من»، تابستان سینمایی کار خود را با قدرت آغاز کرد.
 

پروژه ۳۰۰ میلیون دلاری «آیرون من ۳» (Iron Man 3) تولید مارول استودیوز و دیزنی یک هفته پیش از آغاز اکران در آمریکای شمالی (۳ مه) در ۴۲ بازار در سطح بین‌المللی روی پرده رفت و با ۱۹۵٫۳ میلیون دلار بسیار فراتر از انتظار شد.
 

این فیلم رکورد «انتقامجویان»، بلاک‌باستر پارسال مارول را شکست که در هفته اول اکران در سطح بین‌المللی ۱۸۵٫۱ میلیون دلار فروخت و در نهایت در دنیا ۱٫۵۱ میلیارد دلار به دست آورد.
 

کارشناسان فروش اعتقاد دارند «آیرون من ۳» بیشتر به عنوان دنباله «انتقامجویان» – که گروهی از ابرقهرمانان قصه‌های مصور انتشار یافتنات مارول از جمله آیرون من با بازی داونی جونیر در آن جمع می باشند – به نمایش درآمده تا دنباله «آیرون من ۲» که سال ۲۰۱۰ در هفته اول اکران حدود ۱۰۰ میلیون دلار فروخت.
 

سومین فیلم «آیرون من» را شین بلک کارگردانی کرده است. داونی جونیر برای سومین بار به نقش تونی استارک / آیرون من ظاهر شده و گوئینت پالترو و دان چیدل هم نقش‌های خود را در دو فیلم قبلی تکرار کرده‌اند.

گای پیرس، ربکا هال، استفانی شوستاک، جیمز بج دیل، جان فاورو و بن کینگزلی دیگر بازیگران «آیرون من ۳» می باشند.


رابرت داونی جونیر در «آیرون من ۳» بار دیگر به نقش تونی استارک/آیرون من ظاهر شده است 

تونی استارک در «آیرون من ۳» بار دیگر از طریق «آیرون من»، شخصیت دیگر خود با وقایع مرگبار روبرو می‌شود. این بار وقتی دنیای شخصی استارک توسط یک تروریست هولناک نابود می‌شود، او برای از نو ساختن خود و گرفتن انتقام یک ادیسه را آغاز می‌کند.

«آیرون من» اولین فیلم پرفروش مارول به عنوان یک استودیو فیلمسازی مستقل بود و این مجموعه از زمان نمایش اولین فیلم به موفقیت تجاری عظیم دست پیدا کرده است.
 

در همین حال در آمریکای شمالی، کمدی اکشن سیاه «رنج و گنج» (Pain & Gain) با بازی مارک والبرگ، دواین جانسن و آنتونی مکی تولید استودیو پارامونت در هفته اول اکران از جمعه تا یکشنبه ۲۰ میلیون دلار فروخت و پرفروش‌ترین فیلم شد.
 

«رنج و گنج» را مایکل بی از روی داستانی واقعی ساخته است. این فیلم هم از نظر خط داستانی و هم به لحاظ ابعاد تولید یک تغییر مسیر برای بی است که برای کارگردانی فیلم‌های پرهزینه‌ چون «آرماگدون» و سری فیلم‌های «ترانسفورمرها» شهرت دارد. او «رنج و گنج»‌ را تنها با ۲۶ میلیون دلار ساخته است.


مارک والبرگ، آنتونی مکی و دواین جانسن در صحنه‌ای از فیلم «رنج و گنج»
 

فیلم داستان سه بدن‌ساز (والبرگ، جانسن و مکی) در فلوریدا است که گرفتار نقشه‌ای ناکام با محوریت اخاذی و آدم‌ربایی می‌شوند. تماشاگران در وبسایت سینمااسکور به «رنج و گنج» درجه C+ داده‌اند.  
 

اد هریس، تونی شالهوب، ربل ویلسن و بار پیلی دیگر بازیگران «رنج و گنج» می باشند که فیلمنامه آن را کریستوفر مارکوس و استفن مکفیلی از روی مطلبی با همین عنوان نوشته پیت کالینز در «میامی نیو تایمز» نوشته‌اند.
 

کمدی «عروسی بزرگ» (The Big Wedding) به عنوان دیگر فیلمی که از این هفته به طور گسترده در ایالات متحده و کانادا اکران شده، آغازی ناامیدکننده داشت و با تنها ۷٫۵ میلیون دلار در رده چهارم قرار گرفت.
 

گروهی بازیگر سرشناس شامل رابرت دنیرو، کاترین هیگل، دایان کیتن، آماندا سایفرید، تافر گریس، بن بارنز، سوزان ساراندون و رابین ویلیامز در «عروسی بزرگ» بازی می‌کنند که در سینمااسکور درجه C+ دریافت کرده است.


«عروسی بزرگ» با وجود ستاره‌هایی چون رابرت دنیرو آغازی ناموفق در گیشه‌های فروش داشت
 

داستان دربارهٔ زوجی است که سال‌هاست طلاق گرفته‌اند. وقتی قرار می‌شود خانواده آن‌ها در یک عروسی دور هم جمع شوند، آن‌ها وانمود می‌کنند که هنوز زن و شوهر می باشند.
 

فیلم علمی تخیلی «فراموشی» با بازی تام کروز در دومین هفته اکران ۱۷٫۴ میلیون دلار فروخت و در رده دوم جدول قرار گرفت. مجموع فروش جهانی این فیلم ۱۹۸٫۸ میلیون دلار شده است.

انیمیشن «خانواده کرود» تولید استودیو دریم ورکس انیمیشن در ششمین هفته اکران همچنان موفق ظاهر شد و ضمن اینکه در رده پنجم قرار گرفت، مجموع فروش خود را در آمریکای شمالی به ۱۶۳ میلیون دلار رساند. این انیمیشن سه‌بعدی در سطح بین‌المللی نیز فروش خود را از مرز ۳۰۰ میلیون دلار گذراند. فروش جهانی فیلم به ۴۷۱ میلیون دلار رسیده است.
 

در حوزه اکران محدود، تریلر «ماد» (Mud) با بازی متیو مکاناهی و ریس ویدرسپون در ۳۶۳ سینما در آمریکای شمالی ۲٫۲ میلیون دلار فروخت.
 

جف نیکولز  این فیلم را کارگردانی کرده که پارسال یکی از ۲۲ رقیب نخل طلای شصت و پنجمین دوره جشنواره فیلم کن بود.

مکاناهی در «ماد» نقش شخصیتی به همین نام را به عهده دارد که در خفا در یک خانه قایقی در جزیره‌ای در رود می‌سی‌سی‌پی زندگی می‌کند. او یک پناهجوی سختکوش است که پس از کشتن مردی در تگزاس از دست گروهی جایزه‌بگیر گریزان است.

ماد مورد توجه دو پسر نوجوان قرار می‌گیرد که تصمیم می‌گیرند به او کمک کنند تا بار دیگر به زنی که دوستش دارد (ویدرسپون) بپیوندد، اما حقیقت تلخ‌تر و پیچیده‌تر از چیزی است که به نظر می‌رسد. 


«ماد» با بازی متیو مکاناهی از این هفته به طور محدود اکران شد

«ماد» سومین فیلم بلند جف نیکولز است. «پناه بگیر» فیلم قبلی او سال ۲۰۱۱ در جشنواره کن مورد استقبال فراوان قرار گرفت و جایزه بزرگ هفته منتقدان جشنواره کن را از آن خود کرد.

مایکل شانون بازیگر آن فیلم در «ماد» نقشی کوتاه را بازی می‌کند. سام شپارد، ری مکینون، سارا پلسن و جیکوب لوفلند دیگر بازیگران «ماد»‌ می باشند.
 

جدول فروش فیلم‌ها در ایالات متحده و کانادا (۲۶ تا ۲۸ آوریل)
 

رتبه

عنوان فیلم

فروش جمعه تا یکشنبه (میلیون دلار)

تعداد سالن

متوسط فروش در هر سینما (دلار)

مجموع فروش (میلیون دلار)

بودجه (میلیون دلار)

هفته اکران

۱

«رنج و گنج»

۲۰

۳۲۷۷

۶٫۱۰۳

۲۰

۲۶

۱

۲

«فراموشی»

۱۷٫۴

۳۷۹۲

۴٫۶۰۰

۶۴٫۷

۱۲۰

۲

۳

«۴۲»

۱۰٫۷

۳۴۰۵

۳٫۱۵۰

۶۹٫۱

۴۰

۳

۴

«عروسی بزرگ»

۷٫۵

۲۶۳۳

۲٫۸۴۸

۷٫۵

۳۵

۱

۵

«خانواده کرود»

۶٫۶

۳۲۸۳

۲٫۰۱۰

۱۶۳

۱۳۵

۶

۶

«سرباز جو: تلافی»

۳٫۶

۲۷۰۷

۱٫۳۳۷

۱۱۶٫۳

۱۳۰

۵

۷

«فیلم ترسناک ۵»

۳٫۴

۲۷۳۳

۱٫۲۶۵

۲۷٫۴

۲۰

۳

۸

«المپوس فرو ریخت»

۲٫۷

۲۳۳۴

۱٫۸۱۶

۹۳٫۱

۷۰

۶

۹

«جایی آن سوی درختان کاج»

۲٫۶

۱۵۸۴

۱٫۷۰۴

۱۶٫۲

۱۵

۵

۱۰

«پارک ژوراسیک سه‌بعدی»

۲٫۳

۱۸۴۸

۱٫۲۵۰

۴۲

۱۰

۴

هالیوود ریپورتر / ۲۸ آوریل / ترجمه: علی افتخاری

۵۸۵۸

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.