آیین‌نامه سیاست‌های جمعیتی در صورت تخصیص بودجه ابلاغ می‌شود

۲۰ آبان ،

10-322.jpg

رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری گفت: آیین‌نامه سیاست‌های جمعیتی به افزایش باروری پس از گذشت سه ماه از تصویب در صورت تخصیص بودجه به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

به گزارش تفسیری خبرنگار سرویس «زنان» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، مریم مجتهدزاده در حاشیه برگزاری «ستاد ملی زن و خانواده» که امروز در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، درباره اقدامات انجام شده برای صیانت از خانواده، اظهار کرد: در جلسه دوم ستاد ملی زن و خانواده، مصوبه تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده که شامل ۳۰۰ برنامه بود مصوب شد. این مصوبه شامل مباحث آموزشی در حوزه‌هایی مانند ارتقای ساماندهی ساختار زنان و خانواده، مسائل حقوقی بود که در این جهت قرار است منشور حقوقی زن و خانواده تدوین شود.

وی در ادامه گفت: مسائل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی از دیگر موضوعاتی بود که در این مصوبه به آن پرداخته شده بود. به عنوان نمونه در زمینه مسائل فرهنگی، ارتقای مهارت‌های زندگی جوانان از جمله زوجین و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی مد نظر است.

رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری با اشاره به جنگ نرم، گفت: وظایفی برای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما در زمینه مقابله با جنگ نرم در نظر گرفته شده است.

مجتهدزاده در روز ملی خانواده به خانواده‌ها پیشنهاد کرد که گمان نکنند خانواده تنها یک امر شخصی و خصوصی است، بلکه تحکیم بنیاد آن، تحکیم جامعه را تضمین می‌کند.

وی تاکید کرد: اگر به نهاد خانواده توجه نکنیم، سرمایه‌گذاری‌های ما در حوز‌ه‌های دیگر به ثمر نمی‌رسد.

رییس مرکز امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری در پایان اظهار کرد: لازم است برای تغییر سیاست‌های جمعیتی، نگرش‌های مردم اصلاح شود، به همین سبب قرار است وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و صدا و سیما در میزگردهایی به نظریه‌پردازی بپردازند و علاوه بر آن پژوهش‌هایی انجام دهند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.