ابراز نگرانی شدید سازمانهای حقوق بشراز کشتار مسلمانان میانمار

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

سازمان عفو بین الملل و سازمان دیده بان حقوق بشر امروز iبه شدت دولت میانمار را iبه سبب بی توجهی iبه اعمال خشونتهای بسیار علیه اقلیت مسلمانان در میانمار مورد انتقاد قرار دادند و خواستار رسیدگی iبه این مسئله شدند.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، روزنامه در گزارش تفسیریی نوشت: بعد از ناآرامیهای اخیر در میانمار و کشتار های تازه اقلیت مسلمان این کشور که با ۱۲ کشته در غرب میانمار همراه بوده است جمعی از کارشناسان حقوق بشر iبه شدت دولت این کشور در “نایپیدو” را iبه باد انتقاد گرفتند.

سازمان دیده بان حقوق بشر (HRW) و سازمان عفو بین الملل امروز خواستار حمایتهای بیشتر و iبهتر دولت میانمار از اقلیت مسلمانان در این کشور شدند.

بر اساس اطلاعات سازمان دیده بان حقوق بشر تصاویر ماهواره ای نشان می دهند که تنها در شهر ساحلی “کیاک پیو” که اکثریت ساکنان آن اقلیت  مسلمانان روهینگیا می باشند بیشتر از ۸۰۰ خانه تخریب شده است.

به گفته “فیل رابرتسون” از کارشناسان سازمان دیده بان حقوق بشر در حداقل پنج دهکده در این کشور خشونتهایی وجود داشته است که اقلیت روهینگیای مسلمان در این درگیریها شدیدا مورد حمله قرار گرفتند. دولت میانمار باید فورا حمایت این گروهها را تضمین کند. اگر دولت و سازمانهای دولتی iبه این مسئله رسیدگی نکرده و دلایل این خشونتها را روشن نکنند شرایط بدتر می گردد.

سازمان عفو بین الملل نیز خواستار قطع این گونه خشونتها و جنایتها در میانمار شد.

بر اساس اطلاعات امروز مطبوعات میانمار از پایان هفته قبل ۶۷ نفر در خشونتهایی که علیه اقلیت مسلمان در این کشور شکل می گیرد کشته شده اند.یک حزب مسلمان در این کشور اخیرا از کشته شدن بیش از صد نفر هم سخن گفته است.

سازمان دیده بان حقوق بشر شدیدا نگران بالا رفتن شمار قربانیان این گونه خشونتها در میانمار است.  دههاهزار نفر هم iبه فرار از این کشور روی آورده اند. کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان هم امروز اعلام نمود که انتظار دارد حدود پنج هزار و پانصد نفر iبه اردوگاه پناهندگان در غرب این کشور هجوم بیاورند.

دولت میانمار  برای اقلیتهای مسلمان روهینجیا محدودیتهای بسیاری ایجاد نموده و از دادن حقوق شهروندی iبه آنها اجتناب می نماید. بوداییان که جمعیت غالب در این کشور می باشند از این موضع سختگیرانه دولت علیه مسلمانان حمایت می نمایند. 

سازمان دیده بان حقوق بشر همچنین  iبه “آنگ سان سو چی” ،رهبر مخالفان دولت میانمار و برنده جایزه صلح نوبل این انتقاد را وارد می نماید که از نفوذ اخلاقی خود برای حمایت مسلمانان در این کشور استفاده نمی کند. 
 


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.