ابزارهای پیام‌رسان اندرویدی حفره‌های خطرناک دارند

۳۱فروردین۱۳،

 

این طور که محققان مرکز Davis وابسته به دانشگاه کالیفرنیا اعلام کرده‌اند، ابزارهای مخصوص تایپ، ارسال پیام و به‌روزرسانی میکروبلاگ‌ها که مخصوص گوشی‌های هوشمند اندرویدی ساخته می‌شوند نقاط آسیب‌‌پذیری را در خود جا داده‌اند که از طریق آن‌ها اطلاعات شخصی شما منتشر می‌شود یا به‌جای آن اطلاعات نادرست و تقلبی از جانب شما انتشار یافتن میابد.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، "ژندونگ سو"(Zhendong Su) پروفسور علوم رایانه‌ای در این دانشگاه اعلام کرد که گروه تحقیقاتی او مشکلات امنیتی فراوانی را در ابزارهای پیام‌رسان اندرویدی پیدا کرده‌اند که البته مراکز تولیدکننده این نرم‌افزارها هنوز پاسخی در این زمینه نداده‌اند.
 
این حفره‌های امنیتی اولین بار توسط یکی از دانشجویان مرکز Davis به نام "دنیس زو"(Dennis Xu) شناسایی شد. او در این راستا ۱۲۰ هزار ابزار رایگان مخصوص گوشی‌های هوشمند اندرویدی را مورد بررسی قرار داد. در این اقدام محققانی که با وی همکاری می کردند به‌طور خاص روی پلتفورم اندروید که این روزها حدود نیم‌ میلیارد نفر در جهان از آن استفاده می‌کنند، تمرکز داشتند. باید توجه داشت که اندروید به طور کامل با سیستم‌عامل iOS اپل متفاوت است، اما به نقل از زو مشکلات مشابه ابزارهای آیفون را دارد.
 
قربانیان این مشکلات امنیتی در مرحله اول مجبور به بارگذاری یک برنامه آلوده روی تلفن‌همراه خود می باشند. این اتفاق می‌تواند با بارگذاری ابزارهای معمول و کاربردی رخ دهد و یا به واسطه بارگذاری یک فایل آلوده از طریق پست الکترونیکی یا پایگاه اینترنتی اینترنتی آلوده شده صورت گیرد. پس از این جریان کدهای آلوده وارد گوشی هوشمند می‌شوند و به برنامه‌های آسیب‌پذیر حمله می‌کنند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.