اتحادیه اروپا فعالیت‌های دیپلماتیک خود در سوریه را به حدقل می‌رساند

۱۳م آذر ،

همزمان با انتشار یافتن خبر خروج نیروهای غیرضروری سازمان ملل از سوریه، اتحادیه اروپا نیز از کاهش فعالیت‌های دیپلماتیک دفتر خود در دمشق به دلایل شرایط امنیتی حاکم در این کشور خاورمیانه‌ای خبر داد.

خبرگزاری فارس: اتحادیه اروپا فعالیت‌های دیپلماتیک خود در سوریه را به حدقل می‌رساند

به گزارش فارس، یکی از سخنگویان «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در پاسخ به سوال طرح شده از سوی خبرگزاری «رویترز» اینطور اعلام کرد که دفتر اتحادیه اروپا در دمشق در حال کاهش فعالیت های خود در پایتخت سوریه و به حداقل رساندن این فعالیت ها به سبب شرایط امنیتی حاضر در این کشور است.

این سخنگوی اتحادیه اروپا گفت: هئیت اتحادیه اروپا تصمیم گرفته است تا فعالیت های خود را در دمشق به حداقل میزان برساند و سبب آن نیز شرایط امنیتی فعلی این کشور است.

بر اساس این خبر، سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا یک دفتر در دمشق دارد که تاکنون و در طول تمام ناآرامی ها و بحران سوریه، باز و فعال باقی مانده است.

خبر کاهش فعالیت های دیپلماتیک دفتر اتحادیه اروپا در دمشق در شرایطی منتشر می گردد که رویترز همچنین گزارش داده است که سازمان ملل به سبب مباحث امنیتی موجود در سوریه،‌ در حال خارج کردن نیروی های بین المللی غیرضروری خود از این کشور است.

«رادهان نوسیر» هماهنگ‌کننده مسائل بشردوستانه منطقه‌ای سازمان ملل در سوریه در این رابطه گفته است که این سازمان قصد دارد تا یک چهارم ۱۰۰ نیروی بین‌المللی مستقر در سوریه را از این کشور خارج کند. این کارکنان که در آژانس‌های سازمان ملل کار می‌کنند، احتمالا تا پایان هفته سوریه را ترک می‌کنند.


sadkhabar.ir
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.