اجرای طرح ساماندهی امدادرسانی در بزرگراه‌ها

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک تهران خبرداد

اجرای طرح ساماندهی امدادرسانی در بزرگراه‌ها

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک تهران گفت: از اول مهرماه طرح ساماندهی امدادرسانی در بزرگراه‌ها اجرایی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی«ممتاز» به نقل از  فارس وحید نوروزی در مراسم نخستین دوره آموزش عملیات امداد اظهار داشت: متأسفانه در کشور فرهنگ استفاده از خودرو غلط است.

وی با اشاره به اینکه به ایمنی ماشین‌ها کمتر پرداخته می‌شود گفت: آنهایی که به ماشین‌های خود می‌رسند افردی قدیمی هستند. در حال حاضر وقتی ماشین خراب می‌شود به دنبال تعمیر آن هستیم.

نوروزی خاطرنشان کرد: فرهنگ استفاده از خودرو را بلد نیستیم با یک نگهداری خیلی ساده می‌توانیم جلوی اتفاقات بزرگ را بگیریم.

معاون اجرایی سازمان حمل و نقل ترافیک تهران یادآور شد: کیفیت نامطلوب لوازم یدکی توسط خودروسازان موجب می‌شود امداد‌رسانی‌ها نیز با نارضایتی شهروندان همراه باشد.

وی بیان داشت: وظیفه مدیریت و کنترل امداد‌رسانی در بزرگراه‌ها با شهرداری تهران است و از عملکرد خود در این زمینه راضی نیستیم.

نوروزی افزود: در امدادرسانی در بزرگراهها عملکرد خوبی نداشته‌ایم. امدادگران متفرقه در حال چپاول مردم هستند.

وی با اشاره به اینکه از اول مهرماه طرح ساماندهی امدادرسانی در بزرگراه‌ها اجرایی می‌شود گفت: فقط شرکت‌های مجاز امداد‌رسانی می‌توانند در سطح بزرگراه‌ها انجام وظیفه کنند.

وی گفت: در حال حاضر ۵۳ بزرگراه مهم داریم و هر چهار بزرگراه به شرکتی برای امداد‌رسانی واگذار می‌شود و پلیس اجازه نمی‌دهد هر کسی در بزرگراه‌ها امداد رسانی کند.

نوروزی با بیان اینکه جلوی سوء استفاده‌گران در امدادرسانی را می‌گیریم گفت: ساماندهی امداد‌رسانی در بزرگراه‌ها موجب کاهش تلفات در سطح بزرگراه‌های شهر می‌شود.

در ادامه این مراسم،علیرضا برنجی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره شرکت تعاونی توسعه خدمات خودرو رفاه ایرانیان بیان داشت: وظایف گروه‌های امداد رسانی در زمان حادثه به درستی تعریف نشده است.

وی ادامه داد: بعضی از گروهایی که از قبل در صحنه حادثه بوده‌اند همکاری کمتری با دیگر گروهای امدادی دارند.

برنجی با اشاره به اینکه دوره‌های آموزش موجب می‌شود هر گروه امدادی شرح وظایف خود را بداند بیان داشت: با پیاده‌سازی این هدف از فعالیت‌های تکراری در حادثه جلوگیری می‌شود و کاهش خسارت‌های مالی و تلفات جانی را در پی دارد.

وی افزود: روان‌سازی ترافیک، نظم بخشیدن به جاده‌ها و بازسازی اتوبان بعد از حادثه به وضعیت عادی از اهم ویژگی‌های این دوره آموزشی است.


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.