اجرای مشترک پشت‌کوهی با مجارستان و هند در جشنواره فجر

گردآوری شده در گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری ممتازنیوز

نمایش ˝از استخوان خالی شدم˝ عنوان نمایشی به نویسندگی و کارگردانی ابراهیم پشت‌کوهی است که با گروهی از هنرمندان بندرعباس، مجارستان و هند به صورت تولید مشترک در سی‌ودومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به روی صحنه می‌رود.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از روابط عمومی این گروه؛ متن آن را ابراهیم پشت‌کوهی براساس افسانه‌های قدیمی هرمزگان نوشته و تنها دیالوگ‌های این نمایش، ترانه‌های قدیمی جنوب ایران، هند و مجارستان است و قرار است پس از اجرا در سی‌ودومین جشنواره تئاتر فجر، در فستیوال تئاتر بوداپست (مجارستان) و شهر باستانی کورکوشترا هند نیز اجرا شود.

بنابر این گزارش، نمایش “از استخوان خالی شدم” در ادامه دیگر تجربیات پشت‌کوهی با نگاهی پست مدرن این افسانه‌ها را با تکیه بر زبان بدن بازیگر و ابزار در صحنه روایت می‌کند.

محمد سایبانی، حسین اصیلی و بهروز عباسی بازیگران بندرعباسی این نمایش می باشند که در کنار دو بازیگر زن مجارستانی و دو بازیگرمرد هندی در این نمایش ایفای نقش خواهند کرد.

بهرنگ عباس‌پور آهنگساز این نمایش است وعلی شهبازی به همراه دو نوازنده هندی گروه نوازندگی این نمایش را تشکیل می‌دهند. به نقل از ابراهیم پشت کوهی، پس از بررسی چند پیشنهاد تولید کار مشترک توسط چند گروه تئاتر خارجی به گروه تئاتر “تی توک”، این گروه با دو کشور هند و مجارستان برای تولید یک کار مشترک به توافق رسید وقراراست با حمایت و همکاری دبیرخانه جشنواره تئاتر فجر و مرکزهنرهای نمایشی مقدمات اجرای آن در ایران فراهم شود.

این کارگردان گفت: تمرین با گروه ایران مدتهاست آغاز شده و گروه ایرانی تا چند روز دیگر برای دنبال کردن ادامه تمرینات با دو گروه خارجی دیگر راهی “کورکوشترا” شهر باستانی هند (محل وقوع جنگ مهاباراتا در افسانه هندی) می‌شوند تا با استفاده از موقعیت مکانی و امکانات میزبان نمایش را به تولید نهایی برسانند.

“از استخوان خالی شدم” پس از اجرا در جشنواره تئاتر فجر ایران، بهار آینده در فستیوال تئاتر بوداپست مجارستان هم اجرا می‌شود. همچنین قرار است این نمایش در یک سال آینده در سه کشور تولید کننده نیز اجرای عمومی شود.

محمد قدس مدیر تولید ، دستیار کارگردان و برنامه ریز این نمایش است. کاملیا غزالی مدیر بین الملل و فروغ سجادی مدیر روابط عمومی آن می باشند.

گفتنی است، “مثل آب برای شکلات” آخرین نمایش ابراهیم پشت کوهی بود که تابستان قبل با بازی رویا نونهالی در تالارچهارسوی تئاتر شهر اجرا شد.

انتهای پیام/۳۲/


آخرین خبرها
ماخذ: هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.