اجرای موسیقی با کمانچه‌ای از قوطی شیر و حلب روغن نباتی

در «تهران دوستت دارم» صورت می‌گیرد/

سینما پرس- گروه هفت هنر/ فریبرز رستمی از ساخت موسیقی برای «تهران دوستت دارم» با سازهای بازیافتی خبر داد.

فریبرز رستمی آهنگساز و نوازنده در گفت و گو با خبرنگار موسیقی سینما پرس، گفت: پیش از نوروز کاری صورت دادم به وسیله سازهای بازیافتی که در دست انتشار قرار دارد و به زودی در شهرداری منتشر می شود.

وی افزود: در این کار من چند ساز بازیافتی ساختم و یک ارکستر ۶-۷ نفره تشکیل دادم و موسیقی ها بدین وسیله ضبط شد و چهار کلیپ هم در پایان کار ساخته شد. این کار برای یک دفتر سینمایی که طرف قرارداد شهرداری است انجام شده است و در قالب یک مجله تصویری به اسم «تهران دوستت دارم» بیرون می آید.

این آهنگساز تصریح کرد: ما برای به کارگیری سازهای مختلف از مواد بازیافتی استفاده کرده و آن ها را تبدیل به ساز کردیم به طور مثال برای ساز کمانچه از قوطی شیر، دسته مبل و سیم ترمز دوچرخه استفاده کردم. برای ساز عود و رباب از یک قطعه گرد، چارچوب در و سیم قلاب ماهیگیری استفاده کردم. همین طور از پیت روغن نباتی، دسته مبل و پایه های نگهدارنده آن، مته های شکسته و سیم کابل برق نیز برای سازهای دیگر استفاده کردم. از بشکه و یخدون هم برای ساخت تعدادی سازهای کوبه ای بهره بردم.

رستمی در پایان خاطر نشان کرد: تمام موسیقی ها توسط این سازها در استودیو هنر پنجم ضبط شده است و صدابردار کار مهرداد بلوچیان و حمید پاسوار هستند.

انتهای پیام/ن.ف

انتهای خبر / خبرگزاری سینمای ایران/ کد خبر ۳۵۲۰۴


خبرگزاری سینمای ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.