قیمت روغن نباتی ۴۰ درصد افزایش یافت

۳۱فروردین۱۳،

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی از افزایش ۴۰ درصدی قیمت روغن نباتی خبر داد و گفت: با توجه به تغییر سیاستهای دولت در تخصیص نرخ ارز مرجع برای واردات روغن خام از یکشنبه اول اردیبهشت ماه واردات روغن خام صرفا با ارز مبادله ای صورت می گیرد.

قاسم فلاحتی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وابستگی ۹۰ درصدی کشور به واردات روغن خام افزود: تغییر نرخ ارز تاثیر مستقیمی بر قیمت تمام شده کالا دارد. بنابراین براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار و هماهنگی به عمل آمده بین انجمن روغن نباتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت افزایش ۴۰ درصدی قیمت روغن نباتی تصویب شد.

وی توقف تخصیص ارز مرجع به واردات روغن نباتی را عامل اصلی و مهمی برای افزایش قیمت روغن نباتی ذکر کرد.

به گفته وی میزان افزایش قیمت روغن نباتی از محاسبه تلفیقی قیمت روغن با ارز مرجع و ارز مبادله‌ای حاصل شده است که در راستای حمایت از مصرف کننده و کاهش فشار بازار است.

فلاحتی با بیان این که افزایش قیمت روغن در حدی است که به خانواده‌ها فشار نیاید، خاطرنشان کرد: انواع روغن از فردا اول اردیبهشت ماه با افزایش ۴۰ درصدی در قیمت عرضه خواهد شد.

دبیر انجمن صنایع روغن نباتی توضیح داد: تاکنون قیمت روغن براساس ارز مرجع محاسبه می‌شد، اما از این پس ۵۰ درصد روغن خام با قیمت ارز مرجع و ۵۰ درصد دیگر که توسط بخش خصوصی وارد شده است با ارز مبادله‌ای محاسبه و تامین خواهد شد.

به گزارش ایسنا، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان آخرین بار در مهرماه پارسال با افزایش قیمت روغن خوراکی موافقت کرده بود.

بر این اساس قیمت چهار محصول روغن خوراکی پرمصرف شامل روغن بطری ۶۷۵ گرمی، بطری ۸۱۰ گرمی، حلب پنج کیلویی و حلب ۱۶ کیلویی به ترتیب ۱۱۰۰، ۲۷۰۰، ۱۷ هزار و ۷۵۰ و ۴۸ هزار تومان تعیین شده بود.

باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.