اجرای پرونده الکترونیک سلامت ۷۰ درصد هزینه را کاهش می دهد

۰۹م آذر ،

اجرای پرونده الکترونیک سلامت، ۷۰ درصد هزینه های درمان در حوزه سرپایی و ۳۰ درصد را در حوزه بستری کاهش می دهد.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  حاضر در محل؛دکتر شهاب الدین صدر رئیس سازمان نظام پزشکی در اولین همایش سلامت الکترونیک افزود: امروز موضوع دور درمانی موضوع مهمی است که هم در دنیا و هم در کشور ما در حال اجرا و مراقبت های بهداشتی به صورت مجازی بسیار اهمیت دارد.

 اگر کاربرد سلامت الکترونیک را بخواهیم بیان کنیم،یک بخشی مربوط به حوزه کلینیکی و بخش دیگر غیر کلینیکی است ،در بخش غیر کلینیکی آموزش پژوهش و مدیریت آموزشی کاربرد دارد و آنچه که جاذبه بسیاری دارد مربوط به کاربرد های حوزه کلینیکی است.

امروزه نیز ارزیابی وضعیت بیمار در فرآیند الکترونیک مطرح است از جمله نسخه نویسی الکترونیک ارتباط بین پزشک و بیمار و ارتباط بین پزشک و داروخانه از مزایای این طرح است.

وی گفت: الان امکانی فراهم شده که برای یک عمل خاص اساتید برجسته کشورهای مختلف بتوانند در کار تیمی مشارکت کنند. بنابراین بهره گیری از فناوری ها در عرصه سلامت ما در آستانه یک تحول بزرگ در حوزه سلامت قرار می دهد که هم بیمار از منافع این کار استفاده می کند و هم گروه های مختلف پزشکی از آن بهره می برند اما یکی از مشکلاتی که در این کار وجود دارد که هنوز زیر ساخت ها به صورت کامل تبیین نشده و یکی از بحث های مهم امنیت شبکه ای است زیرا اطلاعات سلامت مردم که جزء اسرار پزشکی است امنیت بیشتری می طلبد.

وی با اشاره به این که یکی از اتفاقاتی که سلامت الکترونیک ایجاد کرده کاهش هزینه های درمان است که با ایجاد سلامت الکترونیک ۷۰ درصد هزینه های درمان در حوزه سرپایی و ۳۰ درصد در حوزه بستری کاهش پیدا می کند  و علاوه بر آن اتفاق مهم تر ، پیشگیری از خطاهای پزشکی است که بدون تکرار داروها و ویزیت های مختلف که همگی هزینه بر است از خطاهای پزشکی پیشگیری می کند./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.