اجلاس جهانی اساتید دانشگاه ها و بیداری اسلامی در تهران آغاز به کار خواهد کرد

۲۰م آذر ،

تا دقایقی دیگر، اجلاس جهانی دو روزه اساتید دانشگاه ها و بیداری اسلامی با حضور رییس جمهور و علی اکبر ولایتی در مرکز همایش های بین المللی صدا وسیما آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاست خارجیممتازنیوز، اجلاس جهانی دو روزه اساتید دانشگاه ها با شعار پیشرفت عدالت و مردم‌سالاری دینی برگزار خواهد شد.

در این اجلاس، تعداد ۲۵۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های غیر ایرانی و ۳۵۰ نفر از اساتید دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران حضور دارند که سخنران ویژه افتتاحیه این اجلاس محمود احمدی نژاد رییس جمهور کشورمان خواهد بود که در ساعت ۱۱ به ایراد سخنرانی خواهند پرداخت.

طی این دو روز اساتید دانشگاه ها و بیداری اسلامی پنج کمیسیون تخصصی تشکیل می دهند که اولین کمیسیون به بررسی بیداری اسلامی، دستاورد رابطه قدرت در جهان معاصر می‌پردازد و کمیسیون بعدی نیز بحث بیداری اسلامی و حکومت‌داری مبتنی بر مردم‌سالاری را بررسی می‌کند.

همچنین کمیسیون‌های آسیب‌شناسی تهدیدات و فرصت‌های آن و بیداری اسلامی پیشرفت، عدالت اسلامی و هویت اقتصادی و ظرفیت‌های علمی و نظریه‌پردازی در جهان اسلام نیز از جمله کمیسیون‌هایی می باشند که در این اجلاس بررسی می‌شوند.

گفتنی است؛ پیش از این نیز اجلاس مجمع عمومی بیداری اسلامی در شهریورماه سال قبل برگزار شد و سپس اجلاس جوانان و اجلاس زنان را در کشورهای اسلامی داشتیم و در این بین ۳ نوبت اجلاس شورای هماهنگی مشورتی بیداری اسلامی برگزار شد که در هر کدام از این اجلاس تعداد ۴۰ نفر از کشورهای مختلف شرکت کردند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.