احتمال برگزاری مذاکرات هسته‌ای با ۱+۵ در نیویورک

اردیبهشت ۱۴۰۳

دکتر روحانی در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور مطرح کرد؛

رئیس‌جمهور گفت: احتمالا هفته آینده اولین مذاکره هسته‌ای ایران در نیویورک صورت بگیرد و همچنین در ادامه نیز مذاکرات با ۱+۵ در جایی که مشخص خواهد شد، انجام شود.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران حجت‌الاسلام و المسلین دکتر حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز(سه‌شنبه) در بیست و دومین گردهمایی ائمه جمعه سراسر کشور اظهار داشت: بسیار خوشحالم که در هفته‌های اولیه آغاز کار دولت تدبیر و امید این فرصت پیش آمد تا در محضر ائمه محترم جمعه که رسالت سنگین فرهنگی و اجتماعی را در سراسر کشور برعهده دارند، حضور یابم.
 
وی افزود: بی‌تردید رسالتی که ائمه جمعه درشرایط امروز کشور و جهان برعهده دارند، بسیار دشوارتر از قبل است.
 
رئیس‌جمهور با بیان اینکه رسالت اصلی امام جمعه، تبیین و تبلیغ فرهنگ دین مبین اسلام است، تصریح کرد: قطعا این تبیین و ترویج در دنیای کنونی بسیار سخت‌تر از قبل خواهد بود لذا باید با هنرمندی خاصی این اعتقادات و احکام اسلام را برای مردم تبیین کرد.
 
رئیس دولت تدبیر و امید با تاکید بر اینکه دنیای امروز دنیای اطلاعات است، اضافه کرد: نسل جوان ما از خبرها علمی و فرهنگی و تحولاتی که درسراسر جهان به وجود می‌آید بی‌خبر نخواهند بود.
 
دکتر روحانی با تاکید بر اینکه جامعه ما نسبت به قبل متحول شده است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو در کشور در حال تحصیل‌اند لذا این مهم نشان می‌دهد که شرایط اطلاعاتی نسل جوان ما نسبت به قبل متفاوت‌تر شده است.

رئیس‌جمهور در ادامه تصریح کرد: بی‌تردید نیازها در شرایط فعلی متفاوت است و بسیاری از مشکلات و نقدها گاهی ممکن است که زیبا نباشد اما باید به سوالات و اشکالات نسل جوان پاسخ گفت.

دکتر روحانی تاکیدکرد: باید در برابر پاسخ به سوالات و اشکالات با حسن نیت برخورد کنیم لذا اگر مسائل اجتماعی و فرهنگی به مسائل سیاسی تبدیل شود ، کار بسیار دشوار خواهد شد.
 
رئیس دولت تدبیر و امید با اشاره به مستقل‌بودن ائمه جمعه گفت: ائمه جمعه دولتی به طور خاص نداریم و قبلا هم اینگونه بوده و این از افتخارات شیعه در تاریخ بوده است و البته به حاکمیت و دولت مربوط نبوده است.
 
وی تاکید کرد: ما ائمه جمعه دولتی نمی‌خواهیم ، ما دولت دینی می‌خواهیم.
 
رئیس‌جمهور اضافه کرد: ما باید نقدپذیر باشیم و وظیفه داریم از رئیس دولت تا بخشدار، نقدها را بپذیریم و اگر کسی در دولت هدف دیگری را دنبال کند باید هدایت و نصیحت شود.

** احتمال برگزاری مذاکرات با ۱+ ۵ در نیویورک
 
رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهاراتش دربارهٔ مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ گفت: رئیس دولت در اقدامی، مذاکرات هسته‌ای را بر مسائلی که مصلحت دانسته به وزارت خارجه سپرده است.
 
وی افزود: شاید هفته آینده اولین مذاکره هسته‌ای ایران در نیویورک صورت بگیرد و همچنین در ادامه نیز مذاکرات با ۱+۵ در جایی که مشخص خواهد شد، انجام شود.
 
دکتر روحانی اضافه کرد: زبان دولت در این مذاکرات، تدبیر و زبان مردم زبان ادب و مقاومت است و طرف مقابل باید بداند که اگر زبان آنها زبان تکریم نباشد، کاری پیش نخواهد رفت.
 
وی تصریح کرد: غرب باید بداند با تحریم و فشار به ایران نتیجه‌ای بدست نمی آورد اما اگر زبان غرب استدلال، منطق و از موضع برابر باشد، دولت تدبیر و امید آماده است با حکمیت با آنها سخن بگوید.

ادامه دارد ….
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.