احتمال میزبانی برج میلاد از کنگره شهریار

جام جم آنلاین: با وجود این‌که در نشست خبری کنگره بین‌المللی شعر شهریار اعلام شد این کنگره در کتابخانه ملی ایران برپا می‌شود، اما متولیان برگزاری کنگره از جابه‌جایی احتمالی مکان برگزاری به دلیل حجم فراوان علاقه‌مندان خبر می‌دهند.

کنگره بین‌المللی بزرگداشت استاد شهریار شهریور امسال در تهران برگزار می‌شود و بر اساس تدابیر اندیشیده شده قرار است دو روز بعد از برگزاری این آیین مهمانان و مدعوین کنگره در خشکناب زادگاه این شاعر شیرین سخن گردهم آیند.

در نشست خبری که چندی پیش با حضور وزیر ارشاد برگزار شد، خبر برپایی این کنگره منتشر شد، بر این اساس، کنگره بین‌المللی شعر شهریار امسال در ۲۷ و ۲۸ شهریور و با همکاری دانشگاه‌ها و موسسات حقیقی و حقوقی در کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود. پس از فراخوانی که برای این کنگره داده شده ۱۲۰ مقاله از داخل کشور و ۴۰ مقاله از خارج به دبیرخانه واصل شد.

دبیر اجرایی این کنگره هفته گذشته از شناسایی بالغ بر ۴۰۰ نفر شهریارشناس خبر داده و گفته بود این تعداد همچنان در حال افزایش هستند.

گویا متولیان امر و برگزارکنندگان حجم حاضران در کنگره را فراوان دانسته و نسبت به جابه‌جایی مکان برگزاری در تلاشند تا در صورت امکان کنگره شهریار در فضای بزرگ و گسترده‌تری چون سالن همایش‌های برج میلاد برپا شود.

هنوز در این باره تصمیمی اخذ نشده، اما برگزارکنندگان تصمیم دارند در صورت حجم زیاد علاقه‌مندان برج میلاد را میزبان برپایی نخستین کنگره اعلام کنند.

محورهای این کنگره در موضوعاتی چون زبان شهریار در حیدر بابا، شهریار و تاثیر او بر ادبیات ترکی، شهریار و شعر نو و همچنین نقش شهریار در اتحاد ملت‌ها است. (فارس)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.