احداث بیشترین حجم کانال های فرامنطقه ای در جنوب تهران

۱۹خردادماه،

شهردار منطقه ۲۰ تهران گفت: با احداث بیش از ۲۱ کیلومتر کانال درجه یک و دو احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در این منطقه جنوبی به حداقل رسید.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، عظیم بابایی با اشاره به این مطلب افزود: با احداث ۸ هزار و ۸۳۲ مترطول کانال فرامنطقه ای و ۱۲ هزار و ۶۷۰ مترطول کانال درجه دو در منطقه ۲۰ که محل سرریزشدن بیش از ۷۰ درصد آب های سطحی شهر تهران است احتمال هر گونه آبگرفتگی و یا حتی آب ماندگی به حداقل رسیده است.
 
بابایی رفع مشکلات زیست محیطی و افزایش امنیت جانی شهروندان را از مهمترین پیامدهای احداث کانال برشمرد و خاطرنشان کرد: عملیات عمرانی نظیر بازسازی کف و دیواره، اصلاح مسیر، بتنی شدن و سرپوشیده کردن از اقدامات عمرانی گسترده ای است که برای کانال های فرامنطقه ای منطقه ۲۰ نظیر سرخه حصار، عمادآور، صالح آباد، یاغچی آباد و بازیافت طی سال های اخیر انجام شده است.
 
وی با اشاره به اینکه احداث۶ هزار و ۷۵۰ مترطول کانال درجه دو شامل فدائیان اسلام، آزموده، رجایی و… در دست اجراست و به زودی به بهره برداری می رسد تصریح کرد: به منظور افزایش ظرفیت شبکه جمع آوری آب های سطحی و ایمنی شهروندان کانال های درجه یک هلال احمر و هرنجی نیز در دستور کار مدیریت شهری منطقه ۲۰ قرار گرفته است و با توجه به اینکه مراحل مطالعاتی آن به پایان رسیده است به زودی وارد فاز اجرا می گردد.
 
گفتنی است منطقه ۲۰ بالغ بر ۵۰ کیلومتر کانال درجه یک و ۵۰ کیلومتر کانال درجه دو و سه دارد که مدیریت شهری این منطقه با اجرای عملیاتی همچون بتنی کردن مسیر عبوری و لایروبی و شستشوی  به هنگام، احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی را در این منطقه به صفر رسانده است. /ل
 


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.