احکام۱۶۶۰برگی متهمان مفاسد مالی

جام جم آنلاین: سخنگوی قوه قضائیه گفت: ۱۶۶۰ برگ حکم تایپ شده برای ۳۹ متهم پرونده فساد مالی صادر شده است.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای امروز در نشستی خبری درباره احکام صادره برای متهمان پرونده فساد بزرگ مالی افزود: نیمه مرداد سال ۹۰ رسیدگی به این پرونده آغاز و تا امروز که ۱۳ شهریور سال ۹۱ است ، کار بسیار فشرده ای انجام شد.

وی گفت: البته بعد از اینکه احکام متهمان به صورت قطعی صادر شود در نشستی اختصاصی این احکام را به صورت مفصل اطلاع رسانی خواهیم کرد که مسلما برای مردم شنیدنی است.

محسنی اژه‌ای گفت: پرونده تعدادی از متهمان تا پایان دی پارسال تکمیل و به دادگاه ارسال شد که ۲۴ بهمن سال گذشته برای آنها کیفرخواست صادر و پرونده به دادگاه ارسال و نخستین جلسه بهمن ماه برگزار شد.

سخنگوی قوه قضائیه با بیان اینکه در روند رسیدگی مرحله نخست پرونده فساد بزرگ مالی ۵۳ وکیل وارد شدند افزود: برخی از متهمان این پرونده دو یا سه وکیل داشتند و بعضی از متهمان نیز در روند رسیدگی وکلای خود را تغییر دادند که در مجموع ۵۳ وکیل در این مرحله از رسیدگی ورود کردند.

وی گفت:ابلاغ احکام متهمان پرونده فساد بزرگ مالی از دیروز آغاز شده است و وکلای آنان می توانند با مراجعه به شعبه احکام را دریافت کنند.

محسنی اژه‌ای در ادامه نشست خبری افزود: این احکام باید۲۰ روز پیش ابلاغ می شد اما یکی از علل تاخیر در ابلاغ احکام تایپ آنها و بخشی از تاخیر نیز تعطیلات اخیر بود.

وی افزود: این احکام قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور است و وکلا و متهمان از زمان ابلاغ ۲۰ روز مهلت دارند به احکام صادر شده اعتراض کنند.

محسنی اژه‌ای اضافه کرد: البته وکلای متهمان در پنج ماه گذشته ۵۱۵ لایحه به دادگاه تحویل دادند که ضمیمه پرونده شد.

وی گفت: احکام صادرشده در صورت اعتراض وکلا باید در دیوان عالی کشور با دقت مطالعه شود البته ممکن است دیوان عالی کشور ضرورت نبیند که این همه پرونده را مطالعه کند اما بخش هایی از آن باید مطالعه شود و خود مطالعه لوایح اعتراضی وکلا زمان کمی نخواهد برد.

سخنگوی قوه قضائیه گفت: پرونده موسوم به عقرب سیاه(ص م) مراحل نهایی و اداری خود را طی می کند و حکم آن به زودی اجرا می شود.

اژه ای در پاسخ به این پرسش که در خبرها گفته شده دولت ده پرونده مهم دارد که مورد رسیدگی قرار نگرفته و نخواهد شد آیا صحت دارد؟ گفت: پاسخ پرسش های کلی منفی است و چنین موضوعی مطرح نیست .

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به این پرسش که آیا خبر دستگیری ۲۶ نفر بهائی و منافق در جریان امداد رسانی زلزله اخیر آذربایجان شرقی را تایید می کنید؟ گفت: البته به صرف عنوان افراد همچون بهائیت، کسی دستگیر نمی شود و در این باره بیش از ۲۰ نفر دستگیر شدند که تعدادی از آنان آزاد شدند و تعدادی نیز در بازداشت به سر می برند.

وی در پاسخ به این پرسش که آقای خاوری در مصاحبه با یکی از مجلات گفته که بی گناه است و باید مدیرعامل بانک صادرات مجازات شود آیا پرونده خاوری و بانک صادرات رسیدگی خواهد شد گفت: اگر خاوری می آمد و از خود دفاع می کرد برایش بهتر بود اما بالاخره نیامد و با کمال تاسف در کشوری که در آن به سر می برد محک بدی برای آن کشور شد چرا که باید او را تحویل می دادند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: برای خاوری کیفرخواست صادر شده است و بالاخره رسیدگی می شود اما زمانی که او در کشور نیست ممکن است افراد بسیاری به او اتهام بزنند که نیامدنش به کشور و پاسخ ندادن به اتهامات به ضررش تمام می شود.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با توجه به برگزاری اجلاس غیرمتعهدها موضوع تشکیل دادگاه داوری بین اعضای غیرمتعهد به منظور جایگزینی با دادگاه سیاسی لاهه مطرح شد گفت: اجلاس غیرمتعهدها ظرفیت های بسیار خوبی ایجاد کرده بویژه اینکه کشورهای عضو با خواسته های مشترک امید زیادی ایران به عنوان ریاست اجلاس بسته اند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: به طور طبیعی در حاشیه چنین اجلاس هایی مسائلی از جمله مسائل قضایی مطرح می شود اما چنین موضوعی در دستور کار نبود ولی با توجه به ریاست اجلاس مطرح شدن چنین مسائلی در طول سه سال با توجه به ظرفیت های کشورهای عضو وجود دارد.(واحد مرکزی خبر)


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.