اخبار فناوری: مقایسه مینی آی‌پد، گوگل نکسوس ۷ و کیندل فایر اچ دی ممتازنیوز،۳ آبان ۹۱

این خبر امروز چهارشنبه ۳ آبان در پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com از منبع ذکر شده در انتهای خبر، بازنشر گردیده استآی تی ایران – ورود تبلت آی پد مینی اپل با سایز حدود۷ اینچ حالا این محصول را در کنار تعداد قابل توجهی از محصولات دیگری قرار می‌دهد که در این بخش از بازار چشم iبه موفقیت دارند.

آی پد مینی ۷.۹ اینچی حالا با گوگل نکسوس ۷ ( ساخت ایسوس و با سیستم عامل جلی بین) و آماوزن کیندل فایر HD سه محصولی می باشند که هر خریداری را که iبه دنبال تبلت حدود هفت اینچی باشد iبه مقایسه دعوت می‌کنند.

بهتر است نگاهی iبه این سه محصول بیندازیم.

سیستم عامل:
سیستم عامل آی پد مینی iOS 6 تازه ترین سیستم عامل اپل است که اکنون روی آیفون ۵ نیز ارایه می‌شود. این سیستم عامل البته انتقادهایی را نیز برانگیخته که مهمترین آنها حذف نقشه گوگل از روی آنهاست. سیستم عامل تبلت گوگل آندروید ۴.۱ است که تازه‌ترین سیستم عامل گوگل است و اولین بار روی این تبلت رونمایی شده است.سیستم عامل کیندل فایل HD هم نوعی دستکاری شده از آندروید است.

قیمت :
آی پد مینی اپل با ۳۲۹ دلار ( نسخه ۱۶ گیگابایتی وای فای) آغاز می‌شود و نسخه‌های ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی آن iبه ترتیب ۴۲۹ دلار و ۵۲۹ دلار قیمت‌خورده‌اند.قیمت نسخه سیم کارت دار آی پد مینی نیز iبه ترتیب برای نسخه‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ عبارت است از ۴۵۹ دلار، ۵۵۹ دلار و ۶۵۹ دلار.
تبلت گوگل فعلا نسخه سیم کارت دار ندارد و دو نسخه ۱۶ و ۳۲ گیگابایتی آن iبه ترتیب ۱۹۹ و ۲۴۹ دلار قیمت دارند.
کیندل فایر نیز دو نسخه ۱۶ گیگابایتی ۳۲ گیگابایتی خود را با ۱۹۹ و ۲۴۹ دلار عرضه می‌کند.

صفحه نمایش:
صفحه نمایش آی پد مینی ۷.۹ اینچ IPS با رزولوشن ۱۰۲۴ در ۷۶۸ پیکسل ( ۱۶۳PPI )‌ در حالی که صفحه نمایش کیندل فایر و تبلت نکسوس گوگل ۷ اینچ IPS با رزولوشن ۱۲۸۰ در ۸۰۰ پیکسل (۲۱۶PPI) می باشند که نشان از برتری هر دو در مقابل آی پد مینی است.

سایز:‌
از نظر سایز کیندل فای و گوگل تقریبا هم اندازه‌اند اما مینی آی پد حدود دو اینچ( ۵.۳ ) از عرض پهن‌تر است. کیندل فایر همچنین اندکی از دو رقیب خود کوتاه‌تر است.

وزن:
مینی آی پد با ۳۰۸ گرم بسیار سبک‌تر از دو رقیب دیگر است. تبلت گوگل ۳۴۰ گرم و کیندل فایر ۴۰۰ گرم وزن دارند.

پردازنده:
روی کاغذ پردازنده دو هسته‌ای A5 روی آی پد مینی در مقایسه با پردازنده چهارهسته‌ای گوگل حرفی برای گفتن ندارد اما همه می‌ٔدانند که پیکربندی محصولات اپل سرعت سیستم‌ را iبه شکل قابل ملاحظه‌ای بالا می‌برد. کیندل فایر هم در این جایگاه با پردازنده دو هسته‌ای خود در جای سوم قرار می‌گیرد.

دوربین:
دوربین پشتی ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلویی ۱.۲ دومگاپیکسلی برتری آی پد را در این زمینه iبه همراه دارد البته دو رقیب دیگر اساسا دوربین پشتی ندارند و دوربین جلویی تبلت گوگل ۱.۲ مگاپیکسلی و دوربین جلوی کیندل فایر نیز ۷۲۰ است که فقط برای چت معمولی مناسب است.

باتری:
اپل ادعا نموده که باتری مینی آی پد حدود ۱۰ ساعت عمر می‌کند. گوگل هم برای تبلت خود چنین وقتی را عنوان نموده و کیندل فایر نصف هر دو یعنی ۵ ساعت.

پشتیبانی از NFC :
تبلت گوگل از این تکنولوژی پشتیبانی میکند و دو تبلت دیگر خیر.

پورت‌ها:
در اینجا کیندل فایر با داشتن میکرو HDMI و میکرو USB جلوتر است و تبلت گوگل صرفا میکرو USB دارد و اپل هم که اتصالات مختص iبه خود را داراست.

رنگ‌بندی:
اپل دو نسخه سیاه و سفید از مینی آی پد ارایه داده ، تبلت گوگل سیاه و تبلت کیندل فایر سیاه خاکستری است.

به سختی می‌توان در این مرحله برنده‌ای را از بین این سه برگزید. سبب هم این است که خریداران احتمالا iبه چیزهای دیگری iبه غیر از مقایسه امکانات این سه نگاه می‌کنند. iبه طور مثال کسانی که محصولات اپل استفاده می‌کنند طبیعتا داشتن آی پد مینی را ترجیح خواهند داد ، یا کسانی که مایل iبه آزمایش یا استفاده از فروشگاه آندروید می باشند iبه سراغ تبلت گوگل می‌روند و علاقه‌مندان iبه کتاب‌های آمازون یا فیلم و موسیقی و سرگرمی هم کیندل فایر اچ دی را برمی‌گزینند.
IT Iran

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.