اختراع اولین دستگاه شبیه ساز آموزش عیب یاب خودرو در کشور

۱۸اردیبهشت،

اختراع اولین دستگاه شبیه ساز آموزش عیب یاب خودرو در کشور

رئیس سازمان آموزشی فنی و حرفه ای کشور گفت:با اختراع دستگاه شبیه ساز آموزش عیب یاب خودرو به دنبال تجاری سازی آن هستیم که کشور عراق در این خصوص می تواند جامعه هدف باشد.

به گزارش ممتازنیوز به نقل ازممتازنیوز،  کوروش پرند در حاشیه مراسم اختتامیه اولین دوره آموزش مربیان کشور عراق در نشستی با اصحاب رسانه به بررسی وضعیت سازمان آموزش فنی و حرفه ای پرداخت و گفت: در سال ۹۱ سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور برای ۵ سال ‌آینده، برنامه ای را تحت عنوان سند راهبردی مهارت و فناوری با ۸ راهبرد، ۲۷ سیاست  و بیش از ۲۵۰ برنامه تنظیم کرد.
وی افزود: اولین راهبرد این سند که به مرحله اجرا درآمد حضور موثر در عرصه های بین المللی است که ۳ سیاست افزایش قابلیت حضور در عرصه های بین المللی، ارتقای جایگاه کشور در مسابقات جهانی و اعتباربخشی به آموزشها در سطح بین المللی را دنبال می کند.
پرند در ادامه با تأکید بر اینکه در این راستا دیپلماسی مهارتی از سوی سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور فعال شد تصریح کرد: ایران متولی ۲ شیوه آموزشی در جهان اسلام و درحوزه آموزشهای مهارتی شامل تربیت مربیان کشورهای جهان اسلام و آموزشهای مجازی و شبیه سازی شده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور افزود: در زمینه آموزش مربیان کشورهای جهان اسلام ما برنامه ای دراز مدت را تهیه کردیم و تا کنون نیز موفق به آموزش مربیان کشورهای مختلف از جمله افغانستان، اوگاندا، بروندی، تانزانیا شده ایم و امروز نیز شاهد پایان دور اول آموزشهای ۶۰ تن از مربیان عراقی هستیم.
پرند تأکید کرد: آموزشهای ارایه شده به هیأت ۶۰ نفره عراقی در رشته های فناوری خودرو، جوشکاری، برق والکترونیک  بوده است و از هفته آینده نیز دوره های تازه برای ۳۲ نفر دیگر از مربیان عراقی را در رشته های صنایع چوب، تأسیسات ، صنایع ساختمان و تراش فلز CNC  آغاز می گردد.
وی در ادامه به اختراع شبیه ساز آموزش عیب یاب خودرو از سوی کارشناسان این سازمان اشاره و اظهار داشت: با اختراع این دستگاه ما به دنبال تجاری سازی آن هستیم که با  توجه به ظرفیت مناسب و نیاز کشور عراق در این خصوص می توان از این کشور به عنوان جامعه هدف استفاده کرد.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در پایان به استراتژی سازمان آموزش فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: تربیت مربی، تدوین استانداردها و منابع آموزشی و تبادل تجربیات در حوزه های تخصصی فنی و حرفه ای مانند آموزش روستائیان و مشاغل خانگی و راه اندازی آموزشگاه های آزاد در کشورهای مختلف از برنامه های مهم و آتی ما در این سازمان است.

چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت   ۱۶:۱۷

منبع: عصر خودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.