اختصاص سهمیه بنزین نوروزی قوت گرفت

۲۴م اسفند ،

افتتاح طرح توسعه بزرگترین پالایشگاه جهان

اختصاص سهمیه بنزین نوروزی قوت گرفت

طرح توسعه بزرگترین پالایشگاه جهان با تولید روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین فردا توسط رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود که با این شرایط اختصاص سهمیه ۵۰ لیتری ویژه نوروز قوت می‌گیرد.

به نقل از فارس، طرح توسعه پالایشگاه نفت شازند اراک فردا پنج شنبه ۲۴ اسفند ماه با حضور محمود احمدی‌نژاد رئیس‌جمهوری به طور رسمی در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد.

براساس این گزارش با بهره برداری از این مجتمع روزانه بیش از ۸ میلیون لیتر بنزین با استاندارد یورو ۵ به ظرفیت تولید بنزین این پالایشگاه افزوده می گردد و توان تولید بنزین این پالایشگاه را به روزانه ۱۶ میلیون لیتر بنزین باکیفیت افزایش می دهد.

با بهره برداری از این طرح ظرفیت پالایش نفت در این پالایشگاه به ۲۵۰ هزار بشکه در روز می رسد که پیش بینی می گردد به زودی با اجرای بعضی از پروژه های تکمیلی ظرفیت پالایش نفت در پالایشگاه شازند به ۳۰۰ هزار بشکه در روز افزایش یابد.

براساس این گزارش هم اکنون در کشور به طور متوسط روزانه ۶۵ میلیون لیتر بنزین مصرف می گردد که با تولید روزانه ۵۵ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه‌ها احتمال تخصیص ۵۰ میلیون لیتر بنزین ویژه نوروزی بسیار بعید به نظر می رسید، اما با راه اندازی این پالایشگاه می توان گفت اختصاص سهمیه ویژه نوروزی دور از ذهن نیست.

چهارشنبه ۲۳ اسفند   ۱۵:۵۴

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.