اخضر ابراهیمی:پیشنهادات کتبی ایران برای حل مساله سوریه بسیار موثر است

اخضر ابراهیمی نماینده ویژه سازمان ملل در مساله سوریه در کنفرانسی مطبوعاتی و در پایان دیدارش با علی‌اکبر صالحی ضمن تشکر از میزبانی ایران برای انجام این مذاکرات گفت: تاکید می‌کنیم که سازمان ملل و اتحادیه عرب به عنوان دو ارگان که نماینده آنها هستم کاملا اهمیت و حساسیت مساله سوریه را درک می‌کنند و بر لزوم حل سریع وضعیت فعلی تاکید دارند.
دبیرکل سازمان ملل به صورت روزانه خواستار توقف خشونت است.
وی افزود: سازمان ملل می‌خواهد خشونت‌ها در سوریه متوقف شود، از مخالفان دولت سوریه نیز می‌خواهیم به این ابتکار عمل پاسخ مثبت دهند. دبیرکل سازمان ملل خواستار توقف ورود سلاح به کلیه طرف‌های درگیر در سوریه است و از کشورهایی که روابط خوبی با دو طرف دارند نیز می‌خواهیم از روابط خوب خود استفاده کنند و مانع از خونریزی روزانه در سوریه شوند.
ابراهیمی تاکید کرد: هیچ‌کس نفی نمی‌کند که مشکلات حقیقی‌ای وجود دارد که باید رفع شود. مشکلات می‌تواند از طریق مسالمت‌آمیز حل و فصل گردد.
وی اضافه کرد: این دو سازمان بین‌المللی می‌خواهند دیدگاه‌های دو طرف را به هم نزدیک کنند و مشکلات موجود حل شود، امیدواریم این تماس‌ها ادامه یابد و کلیه کشورهایی که در منطقه موثر هستند در این رابطه فعال شوند.
وی ابراز امیدواری کرد، مساله سوریه از طریق درست حل شود.
اخضر ابراهیمی گفت: از پیشنهادات کتبی ایران تشکر می‌کنم، امیدوارم تمام این آرا و ایده‌ها را جمع کنیم و طی طرحی برای پایان دادن به کابوسی که ملت سوریه با آن مواجه است به کار آید، ما هیچ منافعی به جز منافع ملت سوریه در نظر نداریم.

/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
بازنشر:ممتازنیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.