اخطار مجدد سازمان Greenpeace به مرکز داده های مایکروسافت

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فاوا نیوز در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

فاوانیوز: با وجود اخطارهای مکرر طرفداران محیط زیست Greenpeace به شرکت مایکروسافت، این شرکت همچنان از انرژی تجدید ناپذیر استفاده می کند.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از آی سی تی پرس ؛ گروهی از طرفداران محیط زیست Greenpeace روز پنجشنبه به Microsoft Store در پالو آلتو (Palo Alto) کالیفرنیا سری زدند و بار دیگر با درج پیغامی از کارکنان این بخش پرسیده اند که مایلند فضای کاری خود را براساس فضای ابری با انرژی پاک بسازند یا می خواهند با انرژِی ناپاک به کار خود ادامه دهند؟
در انتهای این پیام، پرسش دیگری مطرح شده است:”آیا مایلید این پیغام مجدداً برای شما نمایش داده شود؟”

گروه طرفداران محیط زیست مدعی شدند، مرکز داده های مایکروسافت بیشتر الکتریسته ی مورد استفاده ی خود را از انرژی هسته ای و زغال سنگ بدست می آورد. این گروه معتقد است که شرکت مایکروسافت در ایالت ویومینگ و ویرجینیا همچنان از انرژی ناپاک استفاده می کند.

لازم به ذکر است که در ماه آوریل ۲۰۱۲ طرفداران محیط زیست Greenpeace برای شرکت های مهم و بزرگ فنی (Tech) کارت امتیازی صادر کرده است که شرکت مایکروسافت از نظر شفافیت در استفاده، کارآمدی و تجدید پذیری انرژی، رتبه ی ‘C’ و از نظر زیرساخت استفاده از انرژی، رتبه ی D را دریافت کرده است. البته شرکت های Twitter و Amazon در مقام مقایسه رتبه های پایین تری را کسب کرده اند. این در حالی است که شرکت گوگل (Google) و یاهو (Yahoo) رتبه های بالاتری را دریافت کردند.

اگرچه شرکت مایکروسافت خصوصاً در مرکز داده های خود، اقدام به استفاده از کربن خنثی کرده و این بدین معنا است که شرکت مذکور از انرژی معتبر استفاده کرده و در پی جبران استفاده از انرژِِِی تجدیدناپذیری است که تا کنون مورد استفاده قرار داده است، اما این اقدام باز هم گروه Greenpeace را آرام نکرده، طی بیانیه ای اظهار داشته است:”این تاکتیکها، شاید برای شهرت شرکت مایکروسافت خوب باشد؛ اما نتیجه ی آن به معنی کاهش استفاده از زغال سنگ و تولید بیشتر انرژی تجدیدپذیر برای توانمندسازی فضای ابری مایکروسافت نبوده است.”

گروه Greenpeace از شرکت Google برای سرمایه گذاری ۹۰۰ میلیون دلاری در استفاده از انرژی تجدیدپذیر قدردانی کرده است. این شرکت در راستای سیاست ایجاد انرژی تجدیدپذیر گروه Greenpeace ، اخیراً تفاهم نامه ای با بخش تولید انرژی توسط توربین های بخار به امضاء رسانده و به این وسیله انرژی مرکز داده های خود را تأمین کرده است.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.