ادوبی کالر با بی نهایت ترکیب رنگ!

۱۵خردادماه،

ادوبی کالر (Adobe Kuler) یک برنامه کاربردی اینرنتی می باشد که توسط شرکت سیستم های ادوبی (Adobe Systems) ساخته شده است و به کاربرانش اجازه می دهد ترکیب های رنگی مختلف را ایجاد و ذخیره کنند که هر کدام از این ترکیب ها دارای گنجایش پنج رنگ می باشد.برای استفاده از این پایگاه اینترنتی سیستم شما باید به ادوبی فلش (Adobe Flash) مجهز باشد یا اگر از سیستم های دسکتاپ استفاده می کنید نصب ادوبی ایر (Adobe Air) روی دسکتاپتان الزامی است.بیشتر طرفداران این پایگاه اینترنتی طراحان وب پایگاه اینترنتی ها می باشند.

در این پایگاه اینترنتی همه ترکیب های رنگی ای که ساخته می شوند، توسظ خود کاربر نامگذاری سپس ذخیره می شوند و کاربران دیگر به آنها امتیاز می دهند.این پایگاه اینترنتی برای کاربرانش چند بخش برای دسترسی به ترکیب های رنگی ثبت شده تهیه کرده که شامل تازهترین ها، بیشترین بازدید شده ها و بالاترین امتیاز ها می باشد و بخش دیگری هم است که به صورت تصادفی ترکیب های رنگی را برایتان نمایان می کند.

Unknown Objectبرای ساخت ترکیب رنگی در این پایگاه اینترنتی کافی است که روی Createکلیک کنید.سپس وارد صفحه ای می شوید که داخل آن ترکیب رنگی ای نمایش داده شده است و در بالای آن یک دایره طیف رنگی قرار دارد.در زیر هر یک از رنگ های ترکیب رنگ موجود،چهار  فضای رنگی (Color Space) وجود دارد که می بایست یکی ار آنها را انتخاب کرده و با استفاده از طیف رنگی یا وارد کردن عدد رنگ مورد نظرتان نسبت به فضای رنگی انتخاب شده به ترکیب رنگی دلخواهتان دسترسی پیدا کنید.این پایگاه اینترنتی از فضا های رنگی HCV، RBG، CMYK، LABشتیبانی می کند.

شما می توانید ترکیب رنگ مورد علاقه خود را بسازید اما خود این پایگاه اینترنتی دارای شش مدل ساخت ترکیب رنگ می باشد که با حرکت دادن نشانه گر هر رنگ از ترکیب رنگتان در طیف رنگی، بر اساس مدلی که انتخاب کرده اید، همه رنگ های ترکیب مورد نظرتان تغییر می کنند.برای استفاده از این مدل ها بهتراست پایه رنگی خود را مشخص کرده و ازطریق کلیک کردن روی کلمه Baseدر یکی از مربع های رنگی ترکیب رنگ خود این کار را انجام دهید.هر کدام از این مدل ها را در زیر جداگانه شرح می دهم:

١.Analogous: این کلمه از واژه آنالوژی Analogyگرفته شده است و در اینجا به معنی این است که وقتی از این مدل استفاده می کنید، رنگ های مجاور، ترکیب رنگتان را تشکیل می دهند.

٢.Monochromatic: تمرکز روی یک رنگ قرار می گیرد و رنگ های دیگر با شدت و درخشندگی متفاوت ایجاد می شوند.

٣.Traid: در این مدل نشانه گر های رنگ هایتان به یک مثلث در طیف تشکیل می دهند و رنگ ها متضادی در ترکیب رنگ نهاییتان پدیدار می گردد.

۴.Complementary: در این مدل نشانه گر ها در یک خط صاف قرار می گیرند و در حقیقت شما فقط می توانید از پایه دو رنگ استفاده کنید.

۵.Compound: این مدل برای شما ترکیب رنگی ایجاد می کند که تمام رنگ های به که رفته در آن کاملا با هم تفاوت می کنند.

۶.Shades: این مدل برای ایجاد ترکیب رنگ،  تغییرات ظریف و دقیقی را در رنگ پایه شما ایجاد می کند.

باید ذکر کنم که در تمام این مدل ها شما می توانید با جا به جا کردن نشان دایره ای شکل هر رنگ، میزان روشنا یی رنگتان را تغییر داده و بقیه رنگ های ترکیب رنگ  شما هم به همان نسبت، روشناییشان تغییر خواهد کرد.

در ادوبی کالر روش ساخت ترکیب رنگ دیگری نیز وجود دارد که از طریق رنگ های موجود در یک عکس می باشد.این روش هم دارای شش حالت مختلف است که عبارتند از: رنگارنگ (Colorful) ، روشن (Bright) ، کمرنگ (Muted) ، عمیق (Deep) ، تیره (Dark).

کاربران دسکتاپ می توانند با دانلود یک گزینه ساز از ادابی لبز (Adobe Labs)، از خاصیت انتقال یک ترکیب رنگی به فوتوشاپ (Photoshop)، ایلوستریتور (Illustrator) و این دیزاین (inDesign) بهره مند شوند.

پیشنهاد می‌شود بخوانید:

آی کلاب
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.