ادوبی از Flash player روی Jelly Bean پشتیبانی نمی‌کند

وبلاگ رسمی ادوبی نوشت که این کمپانی، توسعه  Adobe Flash player را روی دستگاه‌های مبتنی بر اندروید را متوقف خواهد کرد. یعنی هرکسی که گوشی خود را به اندرویید ۴٫۱ یا همان (Jelly Bean) ارتقا دهد نمی تواند Flash player  تایید شده کمپانی ادوبی را دانلود کند. این کمپانی معتقد است که اگر با وجود اندروید ۴٫۱ هنوز هم player کار می کند، ممکن است در حین استفاده از player مشکلات پیش بینی نشده ای بروز کند و به کاربران توصیه کرده اگر گوشی خود را به Jelly Bean ارتقا داده اند، این نرم افزار را از روی گوشی خود پاک کنند.

اگر چه بسیاری از وب سایتهای موبایلی به منظور سازگاری بیشتر با اکثر تلفن های همراه  به جای Adobe Flash خود را با HTML5 تطبیق داده اند. اما با این اقدام ادوبی، کاربران اندرویدی بدون Adobe Flash، در موقعیتی مشابه با کاربران آی فون اپل قرار می گیرند.

ادوبی همچنین در پی جلوگیری از دانلودFlash player بر روی موبایل‌ها در نظر دارد تنظیمات فروشگاه Google play را نیز تغییر دهد. مثلا اینکه : تمام کاربرانی که از نسخه‌های اندرویدی بالاتر از ۴٫۰ استفاده می کنند، اجازه ندارند Flash Player را از فروشگاه Google Play دانلود کنند.

روئسای این کمپانی، تا پیش از اختصاص دادن وقت و منابع برای حصول اطمینان از درست کار کردن Flash Player با Jelly Bean، از اینکه اجازه دهند کاربران این نرم افزار را بر روی اندرویید ۴٫۱ نصب کنند احساس راحتی نمی کنند و آسوده خاطر نخواهند بود.

فرایند دریافت تایید نامه، نیازمند این است که ادوبی، Flash Player را روی اکثر دستگاه‌های اندرویدی موجود در بازار تست کرده و از درست کار کردن آن مطمئن شود. البته Flash Player به صورت خودکار از روی دستگاه‌های ارتقا یافته به اندرویید ۴٫۱ پاک نمی‌شود. به علاوه Adobe در نظر دارد به انتشار نسخه های به روز رسانی امنیتی برای دستگاه‌هایی که در حال حاضر Flash Player رویشان نصب است ادامه بدهد.

کمپانی Adobe تقریبا از یک سال پیش تصمیم گرفته بود که توسعه Flash Player را بر روی دستگاه اندرویدی متوقف کند. زیرا در نظر داشت منابع خود را به توسعه دادن پلت فرم Adobe AIR در کنار Flash برای کامپیوترهای شخصی اختصاص دهد.

پلت فرم Adobe AIR، امکان ارتباطات ویدئویی را از طریق موبایل برای توسعه دهندگان گونان فراهم می کند. اما این تنها استفاده Adobe AIR نیست، اپلیکیشن  Dropcam  که مخصوص home monitoringاست، در اصل روی همین پلت فرم نوشته شده و به کاربر اجازه می دهد از طریق یک جریان ویدوئویی زنده ، مکانی که دوربین Dropcam  در انجا نصب شده است را مشاهده کند.

ادوبی با اختصاص دادن منابع بیشتر برای توسعه Flash Player مخصوص کامپیوترهای شخصی، قصد دارد امنیت این نرم افزار را بیشتر کرده و اشکالات آن را رفع کند. در اوایل همین ماه این کمپانی یک نسخه به روز شده از ۱۱٫۳Flash Player ارئه کرد. با این حال کاربران موزیلا، در تلاش برای تماشای محتواهای فلشی با مشکلات زیادی در مرورگر خود روبه رو شدند. بیشتر مشکلات هم برای کاربرانی به وجود امده بود که از ویندوز ویستا یا ۷ استفاده می کردند. مقامات رسمی ادوبی و موزیلا ابتدا انگشت اتهام را به سوی یکدیگر نشانه گرفتند، اما نهایتا هر دو کمپانی مشکلات را از هم تفکیک کرده و تا یک هفته بعد آنها را حدودا بر طرف کردند. بیشتر مشکلاتی هم که بروز کرده بود مربوط می شد به افزونه RealPlayer که هم اکنون در لیست سیاه افزونه های مشکل دارد موزیلا قرار دارد.

Digitaltrends/ماندانا سجادی

۴۰۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.