اردوغان حاکمیت عراق را مورد هدف قرار داده است

نماینده ائتلاف کردستان در مجلس عراق، از درخواست رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه از پارلمان این کشور برای موافقت با تمدید حملات علیه مواضع شورشیان کُرد در خاک عراق ابراز شگفتی کرد.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران، “امینه سعید” امروز دوشنبه در مصاحبه با شبکه خبری العالم، درخواست اردوغان از پارلمان ترکیه برای موافقت با حملات علیه کردها در داخل اراضی عراق ابراز شگفتی کردو این اقدام را تعرض به حاکمیت و تمامیت اراضی  ملی عراق و  دخالت در امور داخلی این کشور دانست.

نماینده ائتلاف کردستان در مجلس عراق،گفت: سخنرانی مسعود بارزانی رئیس حزب دمکرات کردستان عراق در کنگرۀ حزب توسعه و عدالت ترکیه که به درخواست این حزب انجام شد، مثبت بود و بارزانی در این سخنرانی بر لزوم جلوگیری از ریخته شدن خون ترک ها، کردها و عرب ها در هر نقطه از جهان تاکید کرد.

این در حالی است که دولت ترکیه از مجلس این کشور خواسته است که با ادامۀ حمله به مواضع عناصر مسلح کرد در داخل اراضی عراق به مدت یک سال دیگر موافقت کند.

یک منبع پارلمانی تاکید کرد: حزب عدالت و توسعه ترکیه درخواستی رسمی را به پارلمان این کشور ارائه کرده است که در دور جدید فعالیت مجلس، به عنوان اولویت برنامه کاری پارلمان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

پارلمان ترکیه همواره با درخواست هایی که به ارتش اجازه حمله به مخفیگاه حزب کارگران کردستان در داخل اراضی عراق را می دهد، موافقت می کند.

این درخواست در حالی صورت گرفته است که رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز یکشنبه بار دیگر به عنوان رئیس حزب عدالت و توسعه انتخاب شد. اردوغان چند روز پیش خواهان مذاکره با پ .ک .ک شده بود.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.