از دربند تا بیتابی بیتا…

گردآوری توسط گروه فرهنگ و هنر ممتازنیوز

تازه‌های شبکه نمایش خانگی؛

شبکه ویدئویی کشور برای علاقه‌مندان و مخاطبان سینمای ایران دارای اهمیت فراوان است . بر همین اساس نگاهی می کنیم به سه فیلمی که به تازگی در شبکه نمایش خانگی توزیع شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سینمایی هنرآنلاین؛ شبکه نمایش خانگی یکی از ارکان اصلی فروش فیلم‌ها و تولیدات سینمای ایران است و در این سال‌های اخیر این شبکه پیشرفت‌های اساسی داشته است و مورد اسثقبال مخاطبین خود قرار گرفته است. فیلم‌های توزیع شده در شبکه ویدئویی کشور برای علاقه‌مندان و مخاطبان سینمای ایران دارای اهمیت فراوان است. برای پوشش این وظیفه مهم و اطلاع رسانی صحیح به مخاطبان بر آن شدیم که از این هفته به فیلم‌هایی مهمی که در شبکه ویدئویی توزیع می‌شوند بپردازیم و آن‌ها را به مخاطبان هنرآنلاین معرفی کنیم. در هفته‌ای که قبل سه فیلم در شبکه نمایش خانگی توزیع شد و از این میان فیلم “دربند” به کارگردانی پرویز شهبازی نسخه پر فروش‌‍تری نسبت به فیلم‌های توزیع شده در شبکه ویدئویی کشور بود، فیلم‌های “بیتابی بیتا” و “بشارت به یک شهروند هزاره سوم” هم از فیلم‌هایی بودند که با همت موسسه‌های مختلف در شبکه نمایش خانگی توزیع شدند که به ترتیب به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت:

دربند؛ فیلم پرویز شهبازی

آخرین ساخته پرویز شهبازی با همت موسسه هنری قرن تازه، اواسط هفته جاری در شبکه نمایش خانگی توزیع شد. فیلمی که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر مورد توجه منتقدین و اهالی رسانه قرار گرفت و بیشترین جایزه‌ها را از سوی جشن منتقدین و جشنواره فیلم فجر را دریافت کرد.

پرویز شهبازی از کارگردانان صاحب سبک سینمای ایران است که با فیلم “نفس عمیق” در سینمای ایران خود را اثبات کرد و توانایی‌هایش را به همگان ثابت کرد، او فیلم‌سازی است که گزیده کار می‌کند و با وسواس‌های خاص خود به سراغ فیلمنامه‌ای می‌رود. “دربند” سومین ساخته بلند این کارگردان جوان سینمای ایران است. شهبازی در فیلم تازه‌اش چهره‌ای را به سینمای ایران معرفی کرد، نازنین بیاتی بازیگر نقش اول این فیلم تا فبل از “دربند” در پروژه‌ای کار نکرده بود و فیلم شهبازی اولین حضور جدی او در سینما بود. او امسال در سی و دومین جشنواره فیلم فجر، در فیلم‌های “مردن به وقت شهریور” به کارگردانی هاتف علیمردانی، “ارسال یکی آگهی تسلیت برای روزنامه” به کارگردانی ابراهیم ابراهمیان و “فرشته‌ها با هم می‌آیند” به کارگردانی حامد محمدی به ایفای نقش پرداخت.

پگاه آهنگرانی دیگر بازیگر این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را از سی و یکمین جشنواره فیلم فجر دریافت کرد. سیمرغ‌های بهترین کارگردانی و بهترین تصویربرداری به پرویز شهبازی و هومن بهمنش برای این فیلم رسید.

یکی از نکات جالب در خصوص توزیع نسخه ویدئویی “دربند” این است که یک هفته قبل از توزیع این فیلم پوسترهای دربند در تمام سطح شهر و سوپر مارکت‌ها پخش شده بود و مخاطب را ترغیب می‌کرد که پیگیر این موضوع باشند. دی وی دی این فیلم شامل پشت صحنه و عکس‌های مربوط به فیلم است.

نازنین بیاتی، احمد مهرانفر، پگاه آهنگرانی، بهرنگ علوی و فرید الدین سماواتی در این فیلم به ایفای نقش پرداختند.

داستان این فیلم دربارهٔ دانشجویی است که با توجه به اینکه نگران مسایلی است که به آن‌ها علاقه دارد، وارد یک محیط تازه می‌شود و برایش اتفاقاتی می‌افتد.

بی‌تابی بیتا؛ فیلم تحریمی حوزه هنری

فیلم بی‌تابی بیتا آخرین ساخته مهرداد فرید به تازگی توسط موسسه رسانه فیلمسازان جوان در شبکه نمایش خانگی توزیع شده است. فیلمی که جر فیلم‌های تحریمی از سوی حوزه هنری بود و شاید تا امروز کسی این مساله را نمی‌دانست و نام این فیلم بسیار در رسانه‌ها مورد توجه قرار نگرفت. مهرداد فرید فیلمش را به کمپین شش فیلم تحریمی از سوی حوزه هنری ا ضافه نکرد و با صحبت با مسولین حوزه هنری مشکل فیلمش را حل کرد.

مهرداد فرید از کارگردانان سینمای ایران است که سابقه روزنامه نگاری در کارنامه خود دارد. او د این فیلمی یک معضل اجتماعی را بررسی کرده است و مشکلات یک دختر جوان را به زبان سینما روایت می‌کند.

حامد بهداد و الهه حصاری دو بازیگر اصلی فیلم مهرداد فرید می باشند. این فیلم در زمان اکرانش فروش قابل توجی نداشت اما نسخ خانگی آن به سبب دربرگیری طیف وسیع تری از مخاطبان بیشتر مورد توجه قرار گرفت.

بشارتی که به شهروند هزاره سوم دادند

موسسه رسانه‌های تصویری یکی از دولتی‌ترین شبکه‌های توزیع ویدئویی کشور در آخرین توزیع فیلم‌های سینمایی‌اش، بشارت به یک شهروند هزاره سوم را منتشر کرد.

فیلم تازه محمد هادی کریمی در اولین حضورش در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر مورد استقبال اهالی رسانه و منتقدین قرار نگرفت و در اکران نتوانست نیازهای مخاطبان سینمای ایران را بر آورده کند.

هنگامه قاضیانی، مهدی احمدی، فرخ نعمتی، امیرحسین آرمان، ساعد سهیلی، خاطره اسدی، احمد ساعتچیان، شهرزاد کمال‌زاده، ملیسا مهربان، الناز بهمن‌زاده، شیما نیک‌پور، معصومه قاسمی و دکتر بیژن شکرریز با معرفی امید عشیری، چکاوک کریمی، فاطمه اسدی، جلال مهربان و سنا علویان بازیگران این فیلم سینمایی می باشند. همچنین حمید فرخ‌نژاد، نیکی کریمی و بیتا فرهی هم در “بشارت به یک شهروند هزاره سوم” حضور داشته‌اند.

سایر عوامل این فیلم سینمایی عبارتند از: کارگردان و مجری طرح: محمدهادی کریمی، نویسنده: محمد هادی کریمی (براساس فیلمنامه “باریکه راه مزرعه” نوشته الهه احمدی، تهیه‌کننده: علی لدنی، دستیار اول و برنامه‌ریز: ماهان حیدری، مدیر فیلمبرداری: ابراهیم غفوری، صدابردار: عباس رستگارپور، صحنه و لباس: میلاد کزازی، چهره‌پرداز: علیرضا خورشید، موسیقی: فردین خلعتبری، تدوین: یلدا جبلی، صداگذار: علیرضا علویان، فیلمبردار: مهدی امیری، عکاس: حبیب مجیدی، مستند پشت‌صحنه و مسئول پایگاه اینترنتی فیلم: حمید غفاریان، منشی‌صحنه: بهاره صادقی‌جم.

از برنامه‌های آینده موسسه‌های فعال در شبکه نمایش خانگی، توزیع فیلم‌های “روز روشن” به کارگردانی حسین شهابی و “کلاس هنرپیشگی” علیرضا داوود‌نژاد می‌توان یاد کرد.

انتهای پیام/


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.