از قطعی میکرون تا “خوش آمدگویی” فارسی دانشجویان چینی

اردیبهشت ۱۴۰۳

روز اول سفر رئیس مجلس به چین با حاشیه‌هایی همراه شد که اولین و در واقع پای ثابت همه حاشیه‌های این چنینی قطعی میکروفن بود.

به گزارش خبرنگار اعزامی باشگاه خبرنگاران به چین؛ روز اول سفر رئیس مجلس به چین با حاشیه‌هایی همراه شد که اولین و در واقع پای ثابت همه حاشیه‌های این چنینی قطعی میکروفن بود.

طبق معمول همیشه برای میکروفن پاویون فرودگاه مشکل به وجود آمد و تا زمانیکه رئیس مجلس تصمیم داشت تهران را به مقصد پکن ترک کند این معضل ادامه داشت.

لاریجانی در اولین دقایق سفرش در هواپیما از بخش‌های مختلف آن بازدید و با اعضای هیئت همراه و خبرنگاران دیدار کرد.

قالیباف از همراهی مسافران پکن بازماند

در این سفر قرار بود محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز حضور داشته باشد  علی رغم اینکه نام وی در بین اسامی مسافران پکن بود، ولی در این سفر حضور پیدا نکرد و حتی در دانشگاه پکن وقتی که رئیس این دانشگاه خیرمقدم می‌گفت نام قالیباف را به عنوان یکی از مهمانان عنوان کرد.

حضور معاونان وزار برای پیگیری مراودات ایران و چین در سفر به پکن

در این سفر سعی شده است که هیات کوچکی رئیس مجلس را همراهی کند از این رو علاوه بر حضور تعداد کمی از نمایندگان مجلس، تعدادی از معاونان وزاری نفت، صنعت و معدن و بانک مرکزی برای پیگیری مراودات تجاری بین ایران و چین حضور دارند.

هیئت پارلمانی ایرانی به همراه رئیس مجلس ساعت ۰۰:۳۵ تهران را به مقصد پکن ترک کردند و برای بهره‌گیری مناسب از این سفر برنامه‌های فشرده‌ای در این چهار روز گنجانده شده  که تا حدی فشار کار را برای مسافران پکن افزون کرده است.

دانشجویان چینی به زبان فارسی به لاریجانی “خوش آمد” گفتند

همچنین هنگامی که لاریجانی وارد دانشگاه پکن اولین محل سخنرانی شد با استقبال گرم دانشجویان به زبان فارسی که “خوش آمدید” “خوش آمدید” می گفتند روبرو شد.

دانشگاه مطالعات زبانهای خارجی پکن از سال ۲۰۰۹ دانشجویان علاقمند به زبان فارسی را جذب می‌کند.

مترجم چینی در ترجمه لغات با مشکل مواجه شد

یکی دیگر از حاشیه های این سفر دچار مشکل شدن مترجم چینی در ترجمه سخنرانی رئیس مجلس بود که او را ناگزیر کرد که از مترجم ایرانی در این باره کمک گیرد.

در پایان روز اول مسافران پکن در ضیافت شام سفیر ایران در چین حضور یافتند.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.