از میزبانی ضعیف لبنانی‌ها تا محصور‌شدن خبرنگاران

پس از مشکلات فراوانی که خبرنگاران ایرانی برای دسترسی به تیم ملی به دلیل دوری مسافت هتل محل اقامتشان تا هتل تیم ملی پیدا کرده اند، میزبانی عجیب لبنانی ها هم برایشان مشکل سازه شده است.

خبرنگاران که دو ساعت زودتر از شروع بازی خودشان را به ورزشگاه سیتی اسپورت رسانده بودند،‌ پس از بازرسی بدنی و تفتیش وسایلشان،‌ در جو امینتی وارد ورزشگاه شدند.

با این همه یک ساعت پس از حضورشان نتوانستند به جایگاه خبرنگاران دسترسی پیدا کنند. ناآگاهی ماموران ورزشگاه و مسوولان فدراسیون لبنان باعث شد که آنها نتوانند تا لحظه مخابره این خبر به جایگاه‌شان دسترسی پیدا کنند.

یکی از نمایندگان فدراسیون فوتبال لبنان به خبرنگار ورزشی ایسنا گفت: خبرنگاران در این ورزشگاه جایگاه ویژه‌ای ندارند و باید در میان تماشاگران عادی بنشینند!

این در حالی است که نماینده فدراسیون فوتبال لبنان به مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال ایران گفته بود که جایگاه خبرنگاران مشخص است اما باز هم امکان دسترسی خبرنگاران برای حضورشان در جایگاه‌شان تا لحظه ارسال این خبر فراهم نشده است و خبرنگاران ناچارند بلاتکلیف و ایستاده وضعیت را نظاره‌گر باشند.

ناآشنایی مسوولان فدراسیون فوتبال لبنان با قوانین به دلیل عدم برگزاری مسابقات بین‌المللی در این سطح، اصلی‌ترین مشکل موجود است، جایی که نه اینترنتی برای خبرنگاران است، نه خط تلفن و نه حتی یک بطری آب.

ایرانی‌های حاضر در بیروت که تعدادشان به حدود ۲۰۰ نفر می‌رسد، از یک ساعت قبل از بازی به ورزشگاه آمده‌اند و تیم ملی را تشویق می‌کنند.

دو پرچم بزرگ ایران نیز در قسمت شرقی ورزشگاه نصب شده است.

سیدمهدی رحمتی، رحمان احمدی و علیرضا حقیقی از ۵۰ دقیقه قبل از بازی وارد ورزشگاه شدند و زیر نظر دن گاسپار تمرینات خود را آغاز کردند.

دورتادور ورزشگاه و کنار زمین را ماموران امنیتی با لباس‌های ضدگلوله پر کرده‌اند، به طوری که فضای امنیتی بسیار شدیدی در ورزشگاه حاکم شده و کوچک‌ترین رفت و آمد خبرنگاران و تماشاگران با نظارت این ماموران بررسی می‌شود.

خبرنگاران هم مانند همه مشکلات قبلی‌شان در بخشی از ورزشگاه محصور شده‌اند و اجازه ورود و خروج به آنها داده نمی‌شود. در این شرایط خسرو والی‌زاده مدیررسانه‌ای تیم ملی در تلاش است که مشکل خبرنگاران ایرانی را حل کند.

تاکنون و در فاصله ۳۰ دقیقه تا بازی حدود ۵ هزار نفر به ورزشگاه سیتی‌اسپورت آمده‌اند و هر لحظه به تعدادشان افزوده می‌شود. پس از ورود بازیکنان لبنان به زمین، تماشاگران میزبان سروصدای فراوانی به پا کردند اما تماشاگران ایرانی، با ادوات مخصوص خود، همچون طبل، صدای تماشاگران غالب در ورزشگاه را زیرسایه تشویق‌های خود قرار دادند.


Varzesh3.com | ورزش ۳

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.