استاندار گیلان از اجرای طرح گردشگری محور سیاهکل به دیلمان خبر داد

۲۳ام بهمن ،

به گزارش خبرنگار ایرنا، ˈکیهان هاشم نیاˈ عصر روز دوشنبه در مراسم تودیع و معارفه فرمانداران سابق و تازه سیاهکل بر ضرورت اهتمام مسوولان برای اجرای موفق این طرح که متناسب با ظرفیت های منحصربفرد جغرافیایی و طبیعی این شهرستان است، تاکید کرد.

وی همچنین نقش جذب سرمایه گذاری های بخش خصوصی در شکوفایی و پیشرفت شهرستان ها را مهم دانست و افزود: علاوه بر ستاد مرکزی در استان، با استفاده از اختیارات تفویض شده، ستادهای سرمایه گذاری در ۱۶ شهرستان به ریاست فرمانداران تشکیل شده که باید مسوولان شهرستانی به بهترین شکل از این فرصت بهره گیرند.

هاشم نیا همچنین توسعه راه های سیاهکل را برای پیشرفت این شهرستان بسیار ضروری عنوان و خاطرنشان کرد: محور سنگر به سیاهکل با دو هزار میلیارد ریال اعتبار از سوی بخش خصوصی در حال ساخت است.

وی ادامه داد: شهرستان سیاهکل هنوز نتوانسته متناسب با شایستگی هایش به توسعه برسد و در بعضی شاخص ها از جمله گازرسانی عقب تر است که باید تلاش کرد این عقب ماندگی جبران شود.

هاشم نیا با اشاره به اینکه تا سال ۹۳ از ۱۶ شهرستان گیلان ۱۵ شهرستان به نرخ گاز رسانی بالای ۹۰ درصد خواهد رسید، افزود: هم اکنون هفت شهرستان گیلان به این نرخ که جزو شهرستان های سبز است، نزدیک می شوند.

وی به نرخ ۷۰ درصدی جمعیتی و ۶۴ درصدی از نظر تعداد روستاها که از گاز بهره مند می باشند نیز اشاره و بیان کرد: میانگین جمعیتی برخوردار گیلان از گاز نسبت به میانگین کشور، ۱۵ درصد بیشتر است ضمن اینکه شهرستان های بندرانزلی و رضوانشهر جزو شهرستان های سبز محسوب می شوند.

استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران حاکمیت و مردم همچون یک خانواده به هم پیوسته می باشند، گفت: نمونه بارز این خصیصه را می توانیم در راهپیمایی ها و انتخابات مختلف از جمله در راهپیمایی دیروز مردم گیلان و کشورمان ملاحظه کنیم.

وی اضافه کرد: ملت بارها ثابت کرده اند که نظام را از خود می دانند و پای دفاع از آن و حریم ولایت حاضرند از جان و مال خود بگذرند.

هاشم نیا خاطرنشان ساخت: برای خدمت کردن به چنین مردمی باید با روحیه جهادی کار کنیم.

ˈایرج ندیمیˈ نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به توانمندی ها و مشکلات این سیاهکل گفت: مجوز قرار گرفتن سد دیلمان در اعتبارات بودجه، توسعه راه ها و شتاب در ساخت محور سیاهکل به سراوان و کمربندی سیاهکل، افزایش یکپارچه سازی کشاورزی و بهبود وضعیت چایکاران از مهمترین مواردی است که مسوولان باید به آنها توجه کنند.

حجت الاسلام شیدایی امام جمعه سیاهکل نیز بیان داشت: مردم با بصیرت کشورمان، بار دیگر با حضور چشمگیر در راهپیمایی ۲۲ بهمن، در رفراندومی تازه شرکت کردند و حمایت خود را مانند قبل از انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی اعلام داشتند.

وی با تأکید بر ضرورت حمایت از سرمایه گذاران و بخش خصوصی تصریح کرد: حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران از جمله موارد مهمی است که نقش بسزایی در توسعه و شکوفایی این شهرستان دارد.

در پایان این نشست با قدردانی از تلاش های حسین اسماعیلیان فرماندار سابق سیاهکل، حسنعلی حاجتی به عنوان فرماندار تازه این شهرستان معرفی شد.

حاجتی پیش از این، مدیرکل امور شهری و شوراها و معاون حراست استانداری گیلان بوده است.

به گزارش ایرنا، شهرستان سیاهکل با جمعیتی افزون بر ۵۵ هزار نفر، دارای دو شهر سیاهکل و دیلمان، دو بخش مرکزی و دیلمان و پنج دهستان در شرق استان گیلان واقع است.ک/۲

ب*س/۶۹۵

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. ita30:

    ita30.com
    بانک اطلاعات آژانسهای مسافرتی
    آخرین تورها و پکیجها

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.