استاندار گیلان: ۱۵۳ میلیارد ریال برای سد پلرود تامین اعتبار شده است

۲۶ام بهمن ،

ˈکیهان هاشم نیاˈ عصر روز پنجشنبه در حاشیه بازدید از سد پلرود در گفتگو با خبرنگار ایرنا در رودسر با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۲۳ درصدی این سد، روند ساخت آن را مطلوب ارزیابی کرد.

وی با بیان اینکه سد پلرود بعد از سفیدرود بزرگترین سد گیلان است، اظهار کرد: این سد حدود ۲۱۵ میلیون متر مکعب حجم ذخیره تنظیم آب خواهد داشت و ۴۰ میلیون متر مکعب آب شرب و ۲۷ هزار هکتار هم آب اراضی شالیزاری و باغات منطقه را تامین خواهد کرد.

استاندار گیلان ادامه داد: اعتباری که برای این پروژه پیش بینی شده، حدود دو هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۴۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

هاشم نیا با بیان اینکه اعتبار این پروژه به طور کامل دولتی است و جزو جداول پیوست بودجه می باشد، گفت: پیشرفت سد پلرود به طور نسبی، مناسب است اما نسبت به برنامه تاخیر دارد که باید تلاش کنیم اعتبار این سد تامین و روند پیشرفت کار با سرعت بیشتری پیوده شود.

وی نیاز سالانه سد پلرود را ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار ذکر و ابراز امیدواری کرد که با اهتمام نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی و تخصیص به موقع اعتبارات، احداث این سد به اتمام برسد.

وی برنامه زمان بندی بهره برداری از این سد را سال ذکر کرد.

به گزارش ایرنا، سد مخزنی پلرود در ۱۸ کیلومتری جنوب غربی شهر ساحلی کلاچای از توابع شهرستان رودسر در شرق استان گیلان و بر روی رودخانه پلرود در حال احداث است.

آبرسانی ۱۶ هزار و ۳۵۲ هکتار از اراضی شالیزاری و ۱۰ هزار و ۸۸۲ هکتار باغ چای و تامین آب شرب شهرهای لنگرود، رودسر، کلاچای، املش و کومله به میزان ۴۰ میلیون متر مکعب در سال از جمله اهداف احداث این سد است.

زمان آغاز عملیات اجرایی سد مخزنی پلرود فروردین ماه سال ۱۳۸۹ بوده است.ک/۳

۷۲۹۰/۶۹۵

انتهای پیام /*

Economic@irna.ir


www.irna.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.