استاندار گیلان از ممنوعیت واردات برنج تا سه ماه آینده خبر داد

‘مهدی سعادتی’ روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از آغاز خرید تضمینی برنج پرمحصول به مباشرت شرکت غله منطقه ۷ در گیلان خبر داد و افزود: بر اساس مصوبه اردیبهشت ماه دولت، هر کیلو برنج خزر به قیمت ۱۷ هزار و ۲۰۰ریال، سفیدرود ۱۵هزارو ۱۰۰ریال، ندا و نعمت ۱۲هزارو ۸۰۰ ریال و برنج آمل ۱۰هزارو ۷۰۰ ریال خریداری می شود که در تلاشیم این قیمت ها افزایش یابد.

وی از رونمایی سند راهبردی برنج در سفر دور چهارم هیئت دولت به گیلان خبر داد و اظهار داشت: در این نشست مقرر گردید مرکز توسعه نوغانداری کشور هم در این سفر دولت راه اندازی شود.

سعادتی با اشاره به دو برابر شدن اعتبارات ملی سازمان جهاد کشاورزی گیلان خاطرنشان ساخت: این اعتبار امسال به یک هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت که اختصاص این مقدار اعتبار طی سه دهه اخیر بی سابقه است.

وی اضافه کرد: در نشست با وزیر جهاد کشاورزی، مسائلی چون پرداخت مطالبات چایکاران، تاکید بر راه اندازی سازمان زیتون در گیلان، تشکیل کارگروه ویژه چای و برنج بطور ماهانه در تهران و گیلان و تلاش برای رفع مشکلات شرکت سهامی شفارود و پره های صیادی نیز مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم اتخاذ شد.

به گزارش ایرنا، ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری در گیلان وجود دارد و سالانه حدود یک میلیون و یکصد هزار تن شلتوک از این اراضی برداشت که از این میزان، بالغ بر ۷۰۰ هزار تن برنج سفید استحصال می شود. ک/۳

۶۹۵/۵۰۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۷۷۲۹۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.