استفاده کامل از ظرفیت‌های جامعه دانشگاهی در انتخابات ریاست جمهوری

۰۳م اسفند ،

277-3.jpg

پنجاه و دومین نشست مشترک معاونان دانشجویی و فرهنگی اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور با صدور بیانیه ای به کار خود پایان داد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، معاونان دانشجویی و فرهنگی اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در این بیانیه با اشاره به حضور پر شور مردم همیشه در صحنه در راه پیمایی یوم الله ۲۲ بهمن و آفریدن حماسه ای تاریخی و پر افتخار ، در پیروی از ولی امر مسلمین جهان، همبستگی خود را با آحاد ملت شریف و زمان شناس ایران اعلام داشتند .

همچنین شرکت کنندگان در این نشست ، بر سیاستگذاری راهبردی برای ایجاد نشاط اجتماعی ، سیاسی و فرهنگی در دانشگاه ها ، استفاده کامل از ظرفیت های جامعه دانشگاهی با هدف زمینه سازی حضور حداکثری مردم در انتخابات ریاست جمهوری از طریق برگزاری کرسی های آزاد اندیشی ، نقد و مناظره های علمی و پرهیز از تبدیل دانشگاه به پایگاهی برای احزاب و جریان های سیاسی تاکید کردند.

در بند دیگری از این بیانیه معاونان دانشجویی و فرهنگی اجتماعی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ضمن محکوم کردن تحریم های غیر قانونی و تاکید بر ترویج روحیه مقاومت و ایستادگی در برابر بسیاره خواهی های نظام سلطه جهانی ، حمایت خود را از سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در قبال هدایت جریان بیداری اسلامی منبعث از انقلاب اسلامی ایران و همچنین دولت و مردم مظلوم سوریه به عنوان دژ مقاومت در برابر صهیونیسم جهانی اعلام نمودند .

در بخش دیگری از این بیانیه شرکت کنندگان ضمن درخواست از دولت خدمتگزار در جهت عنایت ویژه در تخصیص اعتبارات به مجموعه دانشگاهی کشور ، از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا کردند در بررسی بودجه سال از تخصیص اعتبارات بیشتر به مجموعه دانشگاهی کشور حمایت ویژه ای داشته باشند .

همچنین معاونان دانشجویی و فرهنگی اجتماعی دانشگاه ها ضمن تاکید بر برنامه ریزی دانشگاه‌های کشور در جهت اجرای سیاست کلان اقتصاد مقاومتی و حمایت از کار ، تولید و سرمایه ایرانی ، بر استمرار، اهتمام و تقویت ارائه خدمات رفاهی به دانشجویان تاکید کردند .

در بخش پایانی این بیانیه آمده است : معاونان دانشجویی و فرهنگی اجتماعی دانشگاه ها بر اطاعت کامل از منویات روشنگرانه مقام معظم رهبری در حفظ وحدت ، ترویج تقوا و صبر در فضای عمومی کشور به ویژه دانشگاه ها تاکید و فرمایشات رهبری را فصل الخطاب می دانند .

انتهای پیام


ایسنا
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.