استقبال روس‌ها از «دفاع در برابر تجاوز» ایرانی‌ها

حسین صفری رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران که به نمایندگی از این نمایشگاه و برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو به این شهر اعزام شده بود، درباره حضور صنعت نشر ایران در آن، به خبرنگار مهر گفت: استقبال روس‌ها و سایر بازدیدکنندگان از غرفه ایران در این نمایشگاه خوب بود و شاید دلیل آن، تنوع آثار عرضه شده باشد.

به گفته صفری ۵۰۰ عنوان کتاب از ۵۰ ناشر ایرانی در بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو به نمایش گذاشته شده است.

وی افزود: علاقه مردم روسیه به کتاب و کتابخوانی و توجه آنها به کتاب‌های غرفه ایرانی از جمله موضوعات هنری، مینیاتوری، ایرانشناسی، معماری ایرانی و اسلامی و حتی کتاب‌های دفاع مقدس که به صورت دو زبانه عرضه شده‌اند، برای ما جالب است.

رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران گفت: از جمله کتاب‌هایی که با استقبال رو به رو شده‌اند، می‌توان به کتاب هنری و ۹ جلدی «دفاع در برابر تجاوز» که شامل عکس‌های متعدد و متنوع از دوران جنگ هشت ساله است، اشاره کرد. کتاب‌هایی نیز که در آنها فرش ایرانی معرفی شده و یا حاوی آثار از دوره‌های مختلف نقاشی ایرانی است، مورد استقبال بازدیدکنندگان بود.

صفری از برگزاری جلسه‌ای با رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو و در محل غرفه ایران خبر داد و افزود: افزایش سطح تعاملات دو نمایشگاه، مهم‌ترین دستور کار این جلسه بود.

به گفته وی، در این دیدار رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو قول حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در سال داده و این مسئله در نمایشگاه کتاب فرانکفورت قطعی می‌شود.

رئیس دبیرخانه دائمی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران همچنین به برگزاری جلسه‌ای با مدیر انتشارات بیبلی یو گلبوس و وچه از بزرگترین موسسات انتشاراتی روسیه اشاره و تاکید کرد: در این جلسه نیز از مدیران این موسسات برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران و برخی جشنواره‌های چاپ و نشر و توزیع کتاب دعوت به عمل آوردیم.

صفری اضافه کرد: جلسه‌ای هم با معاون انجمن ناشران روس برگزار کردیم و آنها درخواست تسهیل برای حضور در نمایشگاه کتاب تهران و امکان برقراری ارتباط مستمر با ناشران ایرانی و انتقال تجربیات و ترجمه اثار به هر دو زبان را داشتند.

بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو که چهارشنبه هفته گذشته ۱۵ شهریور و با حضور کشورهایی مانند ترکیه، اوکراین، آذربایجان، لهستان، ونزوئلا، فرانسه و چین و با حضور رئیس دومای روسیه و با پیام پوتین در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی مسکو افتتاح شده بود، ظهر روز گذشته ۲۰ شهریور به کار خود خاتمه داد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.