اشتراکات ناچیز استدلالی محکم برای تفکیک راه و شهرسازی

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/مدیرعامل سابق شرکت هواپیمایی آسمان با تاکید بر این‌که باید هر چه زودتر وزارت راه و شهرسازی از یکدیگر تفکیک شوند، گفت: حجم اشتراکات این دو حوزه بسیار کم است و نمی توانند با یکدیگر فعالیت کنند.

به گزارش ممتاز : علی عابدزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بخش خصوصی توانایی اداره حوزه مسکن را دارد و در طول تاریخ بیشتر ساخت‌وسازها توسط بخش خصوصی انجام شده است. همچنین با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی می‌توان این حوزه را اداره کرد.

وی با بیان این‌که در حوزه حمل‌ونقل بیشتر از فرآیند‌های مهندسی برای کیفیت بخشیدن به حمل‌ونقل استفاده می‌شود، گفت: بخش هوایی، ریلی، دریایی و جاده‌ای در حوزه راه توسط بخش دولتی اداره می‌شود و با توجه به این‌که از امور زیربنایی محسوب می‌شوند و نیاز به سرمایه‌گذاری‌های عظیم می باشند باید توسط دولت اجرا و مدیریت شوند در حالیکه حوزه مسکن اینگونه نیست.

عابدزاده با تاکید بر اینکه حوزه راه و مسکن دو مقوله‌ای با تفاوت‌های بسیار می باشند که باید هرچه سریع‌تر از هم تفکیک شوند، گفت: با تفکیک این دو بخش روز‌به روز شاهد پیشرفت و توسعه‌ هر حوزه‌ خواهیم بود.

این کارشناس گفت: موضوع مهم دیگر در این میان وزیر راه و شهرسازی است چراکه با داشتن یک وزیر ممکن است در این حوزه تک‌ بعدی عمل شود و به سبب موضوعات مختلفی که در این حوزه‌ها وجود دارد ممکن است به بخشی توجه بیشتر شده و حوزه‌ای دیگر مغفول بماند که این هر دو به ضرر کشور است.

عابدزاده خاطر نشان کرد: تفکیک و ادغام‌ هزینه‌هایی برای کشور در بردارد که در صورت هر تصمیم‌گیری به طور غیر مستقیم مردم اثرات آن هزینه‌ها را متحمل می‌شوند.

– ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.