اصلاح‌طلبان خواستار اصلاح در اصول خدشه‌ناپذیر انقلاب و امام هستند

قائم مقام جمعیت رهپویان گفت: اصلاح‌طلبان خواستار اصلاح در اصولی خدشه‌ناپذیر نظیر راه انقلاب و امام که نشئت گرفته از تعالیم دینی و ائمه ما است، هستند و هم‌کاسه شدن با دشمنان اسلام و انقلاب مغایر با سر‌فصل‌های منشور اصولگرایی است.

پرویز سروری در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران در واکنش به ادعادی حجاریان مبنی بر اینکه اصولگراها هم اصلاح‌طلبند، اظهار داشت: نظر حجاریان یک مغالطه سیاسی است.

قائم مقام جمعیت رهپویان تصریح کرد: ‌اصولگرایان به دنبال اصلاح امور هستند و اشکالاتی را در سیستم اجرایی، تقنینی، قضایی بررسی می‌کنند و به دنبال رفع اشکالات هستند؛ اگر این مباحث اصلاح‌طلبی تلقی می‌شود صحیح است که اصولگرایان، اصلاح طلب‌اند لذا اصولگراها به دنبال حل مشکلات و تبدیل نقاط ضعف به قوت هستند.

وی در توصیف تفاوت ماهوی اصلاح‌طلبان با اصولگرایان خاطرنشان کرد: آنچه که بین ما و اصلاح‌طلبان دیوار کشیده است، تفاوت در اصول مبنایی است که این گروه مشکل مبنایی دارند و از اصول انقلاب فاصله گرفته‌اند و می‌خواهند آن را اصلاح کنند.

سروری با بیان اینکه اصول انقلاب خدشه‌ناپذیر است، متذکر شد: اصلاح‌طلبان خواستار اصلاح در اصولی خدشه‌ناپذیر نظیر راه انقلاب و امام که نشئت گرفته از تعالیم دینی و ائمه ما است، هستند و هم‌کاسه شدن با دشمنان اسلام و انقلاب مغایر با سر‌فصل‌های منشور اصولگرایی است.

وی افزود: اصولگرایان نمی‌توانند بپذیرند که خود را مسلمان و مومن و حزب‌الهی و متدین به انقلاب اسلامی بدانند اما در کنار آمریکا و سلطنت‌طلب‌ها و منافقین در یک مسیر حرکت کنند.

قائم مقام جمعیت رهپویان با اشاره به فتنه ۸۸ و نقش اصلاح‌طلبان در ایجاد آن یادآور شد: در فتنه ۸۸ شاهد ایجاد یک شرکت سهامی گسترده از سوی واگراها و براندازها بودیم که با توجه به آن تجربه دیگر نمی‌توان گفت این طیف به دنبال‌اصلاح‌طلبی و رفع نواقص نظام هستند.

وی با تاکید بر اینکه اصولگراها بر سر مبانی و اصول خدشه‌ناپذیر نظام و انقلاب معامله نمی‌کنند، اظهار داشت: معتقدیم که اصلاح‌طلبان به طور جدی به دنبال اصلاح اصول انقلاب برآمدند و این نقطه واگرایی اصولگرایان با آنهاست.

وی همچنین اظهارات حجاریان را یک مغالطه سیاسی دانست و تصریح کرد: اصلاح‌طلبان به دلیل روی‌گردانی مردم از آنها و از دست دادن جایگاه خود تلاش می‌کنند تا اصلاح‌طلبی را از چشم‌انداز واقعی به یک ترجمه لغوی محدود کنند و مشترکات‌شان را با مردم و اصول حاکم بر مردم نزدیک کنند.

سروری متذکر شد: اصلاح‌طلبان در پی کم‌رنگ کردن گذشته خود در دید مردم هستند تا از این طریق جای خود را در فضای عمومی جامعه باز کنند.

قائم مقام جمعیت رهپویان با اشاره به سوابق و دیدگاه‌های حجاریان در روزنامه‌های زنجیره‌ای خاطر‌نشان کرد: مواضع حجاریان در گذشته دلالت بر واگرایی، ساختارشکنی و براندازی دارد و بیان مطالبی نظیر اشتراک بین اصولگرایان و اصلاح‌طلبان را صادقانه نمی‌دانیم.
انتهای پیام/پ۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.