اصلاح قانون انتخابات از بروز برخی از آفت های پیش رو جلوگیری می کند

یک حقوقدان گفت: اصلاح قانون انتخابات از بسیاری از آفت‌هایی که در انتخابات به آن دچار می‌شویم جلوگیری می‌کند.

غلامرضا عرب گری  در گفتگو با خبرنگارحقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه قانون انتخابات باید اصلاح شود، اظهارداشت: عدم استحکام قانون انتخابات زمینه بروز بعضی مشکلات را فراهم می‌کند، که در تمامی ابعاد و موضوعات ‌‌‌انتخابات، باید فکری اساسی شود.

این حقوقدان ادامه داد: باید از نظر حقوقی و قانونی اصلاحاتی در زمینه سنجش و بررسی کاندیداها و بحث نظارتی و تبلیغات انتخاباتی و جذب منابع  و تخلفات صورت گیرد.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بازنگری در قانون انتخابات افزود: این بازنگری در قانون انتخابات باید به صورت کارشناسی و با استفاده از نظر طیف‌های مختلف فکری اتفاق افتد تا بتوانیم به یک قانون جامع  دسترسی پیدا کنیم.

عرب گری تصریح کرد:  اگر به صورت جداگانه و مجزا به قانون انتخابات رسیدگی کنیم به طور قطع و یقین نمی‌توانیم به نتیجه مطلوب و اهدافی که مد نظر است، دست پیدا کنیم.
    
این حقوقدان با اشاره به سوء استفاده برخی از کاندیداها از منابع دولتی در راستای کار تبلیغاتی خود خاطرنشان کرد: سواستفاده برخی از کاندیداها از منابع دولتی علاوه بر بحث انتخابات در تمامی زمینه ها از لحاظ حقوقی خلاف قانون محسوب می شود و باید با عملکرد اینگونه افراد برخورد شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.