اظهارات جدید وزیر اقتصاد درباره تحریم

وزیر امور اقتصادی و دارایی با یادآوری اینکه تحریم اقتصادی، تحریم امروز ما نیست بلکه تحریم فردای ما است، گفت: دشمنان با تحریم خرید نفت ایران سعی می کنند رفاه مردم ایران را کاهش دهند.

به گزارش شادا، سید شمس الدین حسینی با اشاره به بی تأثیر بودن تحریم ها تأکید کرد: اگر دچار رخوت نشویم، قطعاً در اداره امور جاری کشور مشکلی نخواهیم داشت.

وی که در جمع مدیران استان مازندران در جلسه شورای اداری این استان سخن می گفت، با بیان این مطلب اظهار داشت: هر یک از ما باید خود را پیشگام صرفه جویی در امور جاری کشور بداند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که خطاب به دولت ، خواستار حفظ و تداوم روحیه پرکاری و تلاش تا پایان مسئولیت دولت دهم شدند، تأکید کرد: همه ما مخاطب این فرمایش مقام معظم رهبری هستیم.

حسینی در تشریح سیاست های دولت در چارچوب “اقتصاد مقاومتی” نیز تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی را نه از باب تدافع، بلکه از باب تحکم باید پی گیری کنیم.

وی افزود: با توجه به فشارهای شدید وارده بر دولت و کشور و با در نظر گرفتن معدل پیشرفت، به جرات می توان، دولت دهم را احیاگر ارزش های انقلاب دانست.

حسینی با بیان اینکه دانش همواره در اقتصاد بشر مهم بوده و این امر در سال های اخیر نقش برجسته تری پیدا کرده، تصریح کرد: توسعه یافتگی و عدم توسعه، در دسترسی و بکارگیری دانش در شئون مختلف زندگی، بویژه شئون اقتصادی نقش دارد.

وی با یادآوری اینکه تحریم اقتصادی، تحریم امروز ما نیست بلکه تحریم فردای ما است، تأکید کرد: هدف تحریم ها، اقتصادی- نظامی نیست، بلکه پیشرفت و عدالت در کشور است.

وی خاطرنشان کرد:دشمنان با تحریم خرید نفت ایران و نیز تحریم سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز سعی می کنند رفاه مردم ایران را کاهش دهند.

وزیر اقتصاد با اشاره به این جمله مقام معظم رهبری که مراقب سیاه نمایی باشید، بر حساسیت موضوع اطلاع رسانی و رسانه ای تأکید کرد.

حسینی ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی باید فرهنگ مقاومت احیا شود و قلم ها در جهت تقویت جبهه مقاومت اقتصادی باشند تا به وحدت منجر شود.

وی با اشاره به کاهش صادرات نفتی در شش ماهه اول سال جاری گفت: در بخش صادرات غیرنفتی ۲۳ درصد رشد داشتیم که این میزان رشد از نظر ارزشگذاری، بسیار مهم است.

وزیر اقتصاد با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی برای سرمایه در گردش ارزی و ریالی بنگاهها، تصریح کرد: در کنار این امر باید انضباط پولی نیز رعایت شود.

حسینی خاطرنشان کرد: امروز تحریم ها جایگزین ابزار قهریه شده و راه مقابله با آن وحدت کلمه است.


Tabnak.IR | تابناک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.