اعلام حمایت دادستان پیشین آمریکا از مواضع هسته‌ای ایران

۳۰م دیماه ،

دادستان پیشین آمریکا با امضای طوماری حمایت خود از حقوق هسته‌یی ایران در مذاکرات ایران و ۱+۵ را اعلام کرد.

رمزی کلارک، دادستان پیشین آمریکایی در همایشی با اعلام حمایت از برنامه هسته‌یی ایران و کمپین “همبستگی با ایران- آری”، طومار ۹۹ درصدی‌ها در این زمینه را امضا کرد.

در این طومار آمده است:

« هم‌چنان که به دور تازه مذاکرات کشورهای ۱+۵ (یعنی ایالات متحده، انگلستان، فرانسه، روسیه، چین به علاوه آلمان) با ایران برای بحث درمورد به اصطلاح “موضوع هسته‌یی ایران” نزدیک می‌شویم، ما امضاکنندگان زیر مواضع خود را در این خصوص به شرح زیر اعلام می‌کنیم:

در این مجادله دو طرف حضور دارند. یک طرف متشکل است از ایالات متحده و متحدین‌اش در اتحادیه اروپا که ایران را به تلاش برای تولید سلاح‌های هسته‌یی متهم می‌کنند – و کوچک‌ترین سبب و سند معتبری بر اثبات ادعای خود ارائه نمی‌دهند- و طرف دیگر ایران قرار دارد که تلاش دارد از حق خود برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیز هسته‌یی مطابق اساسنامه “آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌یی” حراست کند. یک طرف این مجادله که تحت رهبری آمریکاست سعی دارد با استفاده از یک اتهام بی‌اساس زمینه لازم را برای اقدامات تهاجمی فراهم کند و طرف دیگر ایران قرار دارد که قربانی تحریم‌های ضدانسانی و جنایت‌باری است که جان ده‌ها میلیون شهروند بی‌گناه ایران را به خطر انداخته است. تنها گناه ایران این است که تصمیم گرفته مستقل و آزاد از یوغ قدرت‌های سلطه‌گر زندگی کند. اتهامات این قدرت‌های سلطه‌گر بارها توسط مقامات ایرانی و سازمان‌های بین‌المللی هم‌چون “جنبش غیرمتعهدها” که ۱۲۰ کشور را نمایندگی می‌کند قویا تکذیب شده است. هم‌چنین این اتهام علیه ایران که قصد دارد سلاح هسته‌یی تولید کند حتی از طرف آژانس‌های اطلاعاتی – امنیتی خود ایالات متحده نیز رد شده است.

یک طرف این منازعه خوی استکباری خود را دائما با جنایات جنگی در افغانستان، عراق، لیبی و سوریه و با حمایت تام از کشتار جمعی مکرر مردم فلسطین توسط اسراییل نشان داده است و طرف دیگر، ایران از زمانی که مردمش در سال ۱۹۷۹ حکومت شاه را که دست نشانده آمریکا بود سرنگون کردند، هیچ جنگی را علیه هیچ کشوری آغاز نکرده است. این سابقه که با موضع کنونی ایران در مخالفت با جنگ در دیگر نقاط جهان هم‌خوانی دارد، دال بر این واقعیت است که ایران مایل است در صلح با کشورهای دیگر زندگی کند.

با آگاهی از این واقعیات و مواضع حقیقی هر یک از دو طرف این منازعه، چگونه یک دوستدار آزادی می‌تواند در مورد “مذاکرات” این دو طرف مجادله سکوت اختیار کند و بی‌طرف بماند؟ در این مذاکرات یک طرف ظالم است و یک طرف مظلوم. یک طرف در پی استیلا و استثمار و غارت کشورهاست در حالی که طرف دیگر در پی حفظ و حراست از حق تعیین سرنوشت و استقلال و حاکمیت خویش است. یک طرف مدافع منافع و امتیازات طبقات و نیروهای سرمایه‌داری بزرگ است که ۱ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می‌دهد و دیگری در حال مبارزه برای صلح، استقلال و عدالت است که اهدافی می باشند منطبق با منافع ۹۹ درصدی‌ها. بدین خاطر است که ما طرف ایران را می‌گیریم و از تمام فعالان جنبش جهانی صلح تقاضا می‌کنیم که این طومار را امضا کرده و خواستار آن شوند که:

– همه تحریم‌های علیه ایران فورا لغو کنید و تهدیدات جنگی علیه ایران را متوقف کنید!

– منصفانه با ایران رفتار کنید؛ حق مردم ایران برای تولید انرژی هسته‌یی با اهداف صلح‌آمیز را به رسمیت بشناسید

۲۷۲۱۹

دانلود   دانلود


خبرآنلاین
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.