کشوری دیگر به غیر از [رژیم] اسرائیل به ایران حمله می کند

در حالی که از امروز صبح رسانه‌های بین المللی صحبت‌های «بنی گانتس»، رئیس نیروهای نظامی رژیم اسرائیل مبنی بر خردورزی رهبران ایران را پوشش گسترده رسانه‌ای دادند و این موضع را بر خلاف مواضع وزیر جنگ و نخست وزیر یعنی «ایهود باراک» و «بنیامین نتانیاهو » دانستند، وی ناچار شد امروز بعد از ظهر با انجام مصاحبه‌ای دیگر مصاحبه پیشین خود را تخت الشعاع قرار دهد.

به گزارش «تابناک» ، بنی گانتس روز گذشته در مصاحبه‌ای با نشریه دست چپی و منتقد صهیونیستی «هاآرتص »گفته بود که ایران سلاح هسته‌ای نساخته است و رهبران ایرانی رهبرانی خرد ورز و عقلایی هستند. این مصاحبه با سرعت در صدر اخبار خبرگزاری‌ها قرار گرفت و در تحلیل‌های بعدی این موضع گیری در مخالفت با مواضع نخست وزیر و وزیر دفاع تلقی شد. به خصوص آنکه این موضع گیری درست یک روز پیش از برگزاری روز ملی یا روز استقلال رژیم صهیونیستی اظهار شده بود.

اما امروز پنج شنبه، گانتس، بلافاصله مصاحبه‌ای دیگر انجام داد. وی در مصاحبه امروز خود به آسوشیتدپرس گفت که ایران به خاطر ترس از حمله نظامی و شدت تحریم‌ها هیچگاه سلاح هسته‌ای نخواهد ساخت.

بدین ترتیب وی مصاحبه پیشین خود که عدم ساخت سلاح هسته‌ای توسط ایران را خردورزی مقامات ایران اعلام کرده بود، تغییر داد و علت عدم تمایل ایران به ساخت سلاح هسته‌ای را ترس مقامات ایرانی اعلام کرد.

وی همچنین اضافه کرد که رژیم اسرائیل ناچار نیست که به تنهایی به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، چرا که کشور‌های دیگر هستند که خود به تنهایی این کار را خواهند کرد یا به کمک اسرائیل خواهند امد. او البته از کشور خاصی در این زمینه نام نبرد، اما اعلام کرد که این سخن وی مبتنی بر واقعیت است.

البته به نظر می‌رسد این تایید نهایی وی بر واقعی بودن تحلیلش، تا حدی حاکی از حس وی از عدم اعتبار سخنش است. چرا که وی به فاصله‌ای کمتر از ۲۴ ساعت دو موضع متناقض در مورد یک مساله را از خود نشان داده است.

اخبار اخبار جذاب

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.