افتتاح اولین دانشگاه انتفاعی در بریتانیا

۰۶م آذر ،

نخستین دانشگاه انتفاعی بریتانیا در راستای تغییرات بنیادین نظام آموزش عالی این کشور افتتاح شد.

به گزارش سرویس «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در اقدامی پیشگامانه، دانشکده حقوق این کشور که بزرگترین ارائه‌دهنده مطالعات و آموزش حقوق دراین کشور می‌باشد به عنوان کامل «دانشگاه» نایل شد. این اولین دانشگاه خصوصی پس از دانشگاه “باکینگهام” می‌باشد که ۳۰ سال پیش عنوان کامل دانشگاه به آن تعلق گرفت. در عین حال این اولین بار است که یک موسسه انتفاعی تبدیل به یک دانشگاه می‌شود.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری “تلگراف”، این اطلاعیه در پی تصمیم جنجالی اخیر دولت انگلستان مبنی بر ایجاد تنوع بیشتر در نظام آموزشی این کشور انتشار یافت. دانشگاه حقوق که با نام تازه «Companies House» به ثبت رسیده است سالانه ۹۰۰۰ یورو در مقطع لیسانس شهریه دریافت خواهد کرد. با این حال طول مدت تحصیل در رشته‌های این دانشگاه دو سال می‌باشد که این مدت در سایر دانشگاه‌ها سه سال است. این مسئله سبب برانگیخته شدن خشم دانشگاهیان شده است، چرا که آنها معتقدند دولت این کشور قصد دارد ضمن خصوصی کردن تحصیلات تکمیلی، کیفیت آموزش عالی را کاهش دهد. پنج موسسه آموزش عالی خصوصی دیگر شامل “مدرسه عالی امور مالی آی اف اس” و “دانشکده بی پی پی”، اختیار اعطای مدرک بدون عنوان کامل دانشگاه را خواهند داشت.

“دیوید ویلتس”، رییس دانشگاه ضمن حمایت از حرکت اخیر تاکید کرد: دانشگاه حقوق آمادگی کامل را دارد تا مورد حسابرسی دقیق قرار گیرد.

وی افزود: این آغاز مرحله تنوع‌سازی در بحث تحصیلات تکمیلی می‌باشد و این دانشگاه اولین دانشگاه خصوصی واقعی پس از دانشگاه باکینگهام می‌باشد که ۳۰ سال به تنهایی این عنوان را در زمینه موسسات آموزشی خصوصی یدک می‌کشید. این اولین موسسه انتفاعی است و من به طرز محتاطانه‌ای خوشبین هستم که در آینده عنوان‌های دانشگاهی دیگری را نیز کسب خواهیم کرد.

دانشگاه حقوق ضمن دارا بودن دانشکده‌هایی در شهرهای لندن، بیرمنگام، بریستول، چستر، گیلفورد، منچستر و یورک، بیش از ۷۰۰۰ دانشجو در مقطع لیسانس و فوق لیسانس را پذیرش می‌کند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.