افتخاری: منتقدان خسوس خودشان کجای کارند

۸ م دیماه ،

سیدرضا افتخاری دربارهٔ حضور خسوس کاندلاس و ژوراندیرو روی نیمکت‌ تیم‌های ملی بزرگسالان و امید فوتسال ایران، توضیح داد: مذاکراتمان با ژوراندیرو به پایان رسید و با او توافق کردیم تا در تیم‌های زیر ۲۲ سال و جوانان ایران فعالیت کند. به هر حال با وجود همه انتقادات عده‌ای هم معتقدند که ژوراندیرو نفع‌هایی برای فوتسال پایه ایران داشته و شناخت خوبی هم پیدا کرده است. او به نوعی مربی استعدادیاب است. البته همکاری با ژوراندیرو بستگی به تامین حقوقش هم دارد. او پس از توافق با ما به برزیل بازگشت.

وی ادامه داد: مذاکراتمان با خسوس را همچنان ادامه می‌دهیم و او هنوز در ایران است و ما هنوز تصمیم قطعی نگرفته‌ایم، به هر حال هر چه که جلو می رویم خیلی‌ها را می‌شناسیم و کارایی،‌ تجربه و مدیریت آنها را ارزیابی می‌کنیم. خسوس را هم آزمایش خواهیم کرد تا ببینیم در کجا می‌توانیم از او استفاده کنیم. این را هم بگویم که ما به شدت در تنگنا هستیم. مربیان لایق برای سطح تیم ملی در ایران بیشتر از شش نفر نیستند، اما ما برای کادر تیم‌های ملی ۱۲ نفر می‌خواهیم که با این رشته‌ها کادر تکمیل نمی‌شود. برای مربی تراز اول خارجی هم آنقدری هم دستمان باز نیست. بنابراین ما با این مسئولیت ها و موجودی‌ها در انتخابمان به مشکل می‌خوریم، مربیان ایرانی تقریبا در یک سطح می باشند و اگر ما بخواهیم یکی از آنها را انتخاب کنیم باید او کسی باشد که از نظر مدیریتی، فنی، تجربه و هوش بالاتر از بقیه باشد.

رییس کمیته‌ فوتسال همچنین دربارهٔ برنامه‌ای که پیش‌تر مبنی بر تست کردن چند مربی در تیم ملی اعلام کرده بود، تصریح کرد: یک سری بازی‌های دوستانه فرصت خوبی برای تست کردن است. به عنوان مثال می‌توانیم خسوس را به این صورت آزمایش کنیم. من با تجربه ای که دارم خیلی راحت می‌توانم مربیان را به این شکل امتحان کنم. همچنین هفته‌ آینده جلسه‌ای با آقای علی آبادی خواهم داشت تا دربارهٔ میزان اعتباری که برای انتخاب مربی اختصاص می‌دهند صحبت کنیم. شاید اگر شرایط مهیا بود، مربی بهتر و تراز اول جهان را می‌آوردیم. با این حال هنوز هیچ چیز مشخص نیست.

افتخاری همچنین در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر این که آیا با توجه به خواسته اهالی فوتسال، بازیکنان و مردم حاضر به بازگرداندن حسین شمس به تیم ملی است یا نه؟ مطرح کرد: به اعتقاد خودم شمس از نظر مدیریتی و فنی خیلی خوب است و کسی هم منکرش نیست. اما حاشیه‌های که او برای خودش درست کرده مزاحم کارش می‌شود. البته شمس هم در این حاشیه‌ها بی‌تقصیر نبوده و می توانست طوری رفتار کند که فضا آرام شود. با این حال شمس از گزینه‌های سرمربیگری تیم‌های ملی است و ما در حال بررسی هستیم تا ببینیم می‌توانیم از وی استفاده کنیم یا نه.

وی افزود: نمی‌توانم بدون نظر گرفتن از رییس فدراسیون و اعضای هیات رییسه سرمربی را معرفی کنم و برای انتخاب هر مربی باید دلیل محکمه پسندی داشته باشم، چون این‌ها باید حمایت کنند. همچنین از یک جاهایی در بیرون از فدراسیون و همچنین از طریق به خدمت گرفتن گروه‌هایی باید فوتسال حمایت شود. من با قدیمی‌های فوتبال و پیشکسوتان صحبت کرده‌ام، به هر حال حیطه مربیان محدودتر است. همین تعداد کم را هم به بهانه‌ای کنار زدند. این بهانه‌ها راه برگشت را بسته است، اما ما در حال مذاکره هستیم تا مشکلات حل شود و بتوانیم از این اشخاص که حاشیه داشته‌اند استفاده کنیم. اصلا شاید پنج ماه دیگر اتفاقی بیفتد که راه را هموار کند و بتوانیم با برخی همکاری داشته باشیم.

رییس کمیته‌ فوتسال با اشاره به مخالفت برخی به حضور دوباره شمس در تیم ملی، تاکید کرد: نمی‌خواهم وارد جزئیات شوم، اما برخی از اشخاص فضا را طوری مسموم کرده بودند که نه شمس، بلکه هر مربی که می‌آمد نمی توانست کار کند. وقتی عده‌ای مخالف و موافق باشند آغاز به سم پاشی علیه یکدیگر می‌کنند. ما اگر مربی خارجی بیاوریم داخلی‌ها اعتراض می‌کنند و اگر داخلی را انتخاب کنیم عده‌ دیگر مخالف می باشند. در حال حاضر نظر کارشناسان و اهالی فوتبال را جمع می‌کنم و با خیلی ها صحبت کرده‌ام. خودم می گویم که شمس از نظر مدیریت تجربه و فنی خیلی خوب است و ما در حال بررسی این موضوع هستیم.

افتخاری همچنین دربارهٔ تشکیل کمیته‌ فنی بیان کرد: ۱۰ نفر را انتخاب ‌کرده‌ایم که تاکنون با شش نفر از آنها صحبت کرده‌ام و با بقیه هم جلسه خواهیم داشت. از بین این ۱۰ کارشناس پنج نفر را انتخاب و کمیته‌ فنی را تشکیل می‌دهیم. این کمیته‌ در خصوص مربیان تیم ملی نظر خواهد داد و مربی تیم ملی به دست همین اشخاص انتخاب می‌شود. سپس من مربی را به هیات رییسه فدراسیون معرفی می‌کنم تا اگر موافقت شد حکمش را بزنند.

وی همچنین با اشاره به این که از خسوس کاندلاس برای آموزش مربیان لیگ برتری استفاده خواهد کرد، دربارهٔ مخالفت برخی کارشناسان با تدریس او گفت: منتقدان از خسوس شناخت ندارند، آیا آنها رزومه خسوس را دیده‌اند؟ این مربی تاکنون تیمش را پنج بار قهرمان جهان کرده است. خودتان کجای کار هستید که او را قبول ندارید. بسیاری از مربیان تراز اول دنیا شاگرد خسوس بوده‌اند.

افتخاری در پایان نیز در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که سرمربی تیم ملی تا چه زمانی معرفی می‌شود؟ اظهار کرد: بازی‌های لیگ برتر در تاریخ ۱۳ اسفند به پایان می‌رسد و تیم ملی هم ۱۶ اسفند باید به روسیه برود. در بین بازی‌های لیگ هم یکسری اردوهای تدارکاتی دو، سه روزه خواهیم داشت، بنابراین فرصت زیادی نداریم و تا پایان ماه جاری باید کادر فنی مشخص شود.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.