افراد سیگاری ۲۴ برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری مبتلا به بیماری‌های قلبی می شوند

چهارشنبه ۱۰ خرداد – ۱۰:۱۰:۴۵ ق.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- استعمال سیگار بر میزان کلسترول خون نیز مؤثر است و هنگامی که کلسترول خون افزایش پیدا کند میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هم افزایش می‌یابد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از وب دا، مسئول دبیرخانه کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: افراد سیگاری ۲۴ برابر بیشتر از افراد غیرسیگاری در معرض ابتلا به بیماری‌های قلبی قرار دارند و استعمال دخانیات موجب تشدید ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی شده و استنشاق دود سیگار از محیط، حتی خطر ابتلا را در افراد غیرسیگاری نیز افزایش می‌دهد.
خدیجه محصلی افزود: استعمال سیگار بر میزان کلسترول خون نیز مؤثر است و هنگامی که کلسترول خون افزایش پیدا کند میزان خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی هم افزایش می‌یابد همچنین اگر کلسترول بالای خون با مصرف سیگار و فشارخون در فردی همراه باشد، احتمال خطر ابتلا نیز افزایش پیدا می‌کند.
وی تصریح کرد: فشارخون بالا کار قلب را زیاد کرده و سبب فرسوده شدن و نارسایی عمل و کارکرد قلب می‌شود که این عامل موجب بالا رفتن خطر سکته و یا نارسایی قلبی و کلیوی می‌شود.
کارشناس دفتر سلامت محیط و کار خاطرنشان کرد: افزوده شدن عامل فشارخون بالا به عواملی مانند چاقی، مصرف سیگار، دیابت و کلسترول بالای خون، منجر می‌شود تا احتمال بروز بیماری‌های قلبی عروقی چند بار بیشتر شود.
به گفته محصلی، سیگار یکی از عوامل اصلی مرگ براثر ایست ناگهانی قلب بوده و این تعداد در سیگاری‌ها دوبرابر افراد غیرسیگاری است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۵۳۰۱۰۱۰۴۵۲۱۸


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.